رژیم غذایی موثر برای داشتن پوست شاداب

نوع غذاهای مصرفی در سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. به طوری‌که با نگاه کردن به پوست افراد می‌توان رژیم غذایی آن‌ها را تشخیص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغذیه در حفظ سلامتی افراد اهمیت زیادی دارد. یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به متابولیسم آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی صدمه به اندام‌هایی مانند قلب و کبد شود، اما بعضی مواد غذایی تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت اندام‌ها به ویژه پوست دارد. در این گزارش شما را با غذاهای مفید برای سلامت و شادابی پوست آشنا می‌کنیم:

مزایای نوشیدن آب برای پوست

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای زیبا کردن پوست انجام داد. این عادت مفید پوست را مرطوب نگه می‌دارد و باعث می‌شود خطوط و چین و چروک‌های ظریف کمتر به چشم بیاید. همچنین نوشیدن آب به جذب مواد مغذی توسط سلول‌ها و خلاصی از سموم بدن کمک می‌کند و در شادابی پوست موثر است. توصیه می‌شود افراد نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب را در برنامه غذایی خود قرار دهند. آب موجود در میوه‌ها، سبزیجات، آب‌میوه و شیر نیز در تامین آب مورد نیاز بدن کمک زیادی می‌کند.

مصرف سلنیوم برای شادابی پوست

این ماده معدنی در محافظت از پوست در برابر سلول‌های تجمع کننده رادیکال‌های آزاد نقش بسزایی دارد. رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و خشکی پوست، آسیب بافت و بعضی بیماری‌ها می‌شود. همچنین سلنیوم به جلوگیری از سرطان پوست کمک می‌کند. این ماده در آجیل، قارچ خوراکی، میگو، گوشت بره و بعض از انواع ماهی‌نظیر ماهی تن، ماهی سالمون یا آزاد یافت می‌شود. گوشت گاو پخته شده، بوقلمون، صدف، ساردین، خرچنگ و پاستای گندمی سبوس‌دار نیز دارای سلنیوم است.

مصرف آنتی‌اکسیدان‌برای داشتن پوست سالم

آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد شیمیایی است که برای کند شدن آسیب رادیکال‎های آزاد و جلوگیری از آن اهمیت زیادی دارد. این مواد در انواع غذاها به ویژه میوه‌ها و سبزیجات رنگی مانند توت، گوجه‌فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب‌زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا یافت می‌شود.

CoQ10 و کاهش علائم پیری

بدن انسان یک آنتی‌اکسیدان کلیدی به نام "کوآنزیم Q10" می‌سازد، اما با افزایش سن، میزان کمتری از این ماده در بدن تولید می‌شود. CoQ10 در ایجاد انرژی و کمک به عملکرد سلول‌های بدن نقش موثری دارد. این ماده در ماهی قزل آلا و ماهی تن، مرغ، فراورده‌های گوشتی مانند جگر و غلات کامل یافت می‌شود. استفاده از محصولات پوستی دارای CoQ10، به کم شدن چین و چروک‌ها و سایر علائم پیری کمک می‌کند.

ویتامین A و ترمیم پوست

تامین ویتامین A در نرم و شاداب شدن پوست موثر است؛ این ویتامین در پرتقال، هویج، طالبی، سبزیجات برگ‌دار، تخم مرغ و غذاهای لبنی کم چرب یافت می‌شود. با مصرف یک محصول پوستی حاوی ویتامین A، چین و چروک ها و لکه‌های قهوه‌ای پوست بهتر به نظر می‌رسد. مصرف محصولاتی به نام رتینوئیدها (گروهی از ترکیبات شیمیایی مرتبط با ویتامین A) نیز برای درمان‌های آکنه و سایر بیماری‌های پوستی موثر است.

کد خبر 414759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.