افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند

یک تحقیق تازه که بر طیفی گسترده از مبتلایان به بیماری کرونا انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز نارسایی‌های جدی و مرگ در میان مردان سیگاری مبتلا به مراتب از افراد دیگر بیشتر است.

به گزارش ایمنا، نشریه تلگراف نوشته است یافته‌های این پژوهش که به وسیله دانشمندان در چین و آمریکا و بر روی ۸ هزار فرد مبتلا انجام شده، نشان می‌دهد احتمال بیشتری وجود دارد که مردان سیگاری به این بیماری مبتلا شوند. همچنین بیماری در آن‌ها با علائم شدیدتری همراه خواهد بود و احتمال مرگ نیز به همین میزان در میان این دسته از افراد بالاتر است.

میزان بالای خطر در گروه افراد سیگاری مبتلا پیش از این در مورد بیماری‌های هم‌خانواده ویروس کرونای جدید، یعنی سارس و مرس، نشان داده شده بود.

مطالعه جدید همچنین می‌گوید مردانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ۶۱.۵ درصد بیشتر از زنان امکان دارد درگیر نارسایی حاد ریوی شوند. تعداد مرگ‌ومیر نیز در میان مردان بالاتر است به نحوی که نرخ تلفات ویروس کرونا در میان مرداد ۴.۴۵ در هر صد نفر مبتلاست، در حالی که این نرخ برای مبتلایان زن ۴.۴۵ در هر صد نفر است.

این تحقیق همچنین دریافته است که مردان بالای ۶۰ سال بیشتر احتمال دارد تا در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند. نرخ فوت برای گروه افراد مورد مطالعه در این پژوهش ۱۰ درصد بوده است.

ویروس کرونا تا روز جمعه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) بیش از ۱۳۵ هزار نفر را در دنیا مبتلا کرده و جان نزدیک به ۵ هزار تن را گرفته است.

آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد ۵۲.۱ درصد مردان در چین سیگار می‌کشند. این درحالی است که این آمار برای زنان تنها به ۲.۷ درصد می‌رسد.

منبع: یورونیوز

کد خبر 414750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.