کرونا تعداد دست‌فروشان تبریز را به صفر رساند

عضو شورای شهر تبریز از بازاریان این شهر برای تعطیلی کسب خود و از کارمندان آتش‌نشانی و پاکبانان تبریز برای حضور در دو بحران برف و ویروس کرونا تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکوخصلت در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به بازدید از بازار تبریز، نوشت: "تمامی مغازه‌ها بسته بودند. دست مریزاد به آگاهی، درک و احساس مسؤلیت بازاریان فهیم تبریز. دست فروش‌ها هم تعدادشان صفر شده بود. البته از اینکه کسب و کار و مغازه‌ها دم عیدی بسته هستند همه ناراحت‌اند.

کارکنان خدمات شهری در حال ضد عفونی بازار بودند. آتش نشانی و پاکبانان در این دو بحران برف و ویروس حسابی پای کار بودند و کمی هم وارد فاز فرسایشی شده‌اند. کارکنان بخش فضای سبز هم تماماً به‌طور شبانه روزی درگیر برنامه‌های هفته درختکاری هستند. افراد داوطلب، یگان ویژه، نیروهای نظامی ضدعفونی محلات را چندین شب است که انجام می‌دهند.

در حین بازدیدم ۵۰۰۰ ماسک و ۱۵۰۰ دستکش بین کارکنان خدمات شهری در حال پخش بود ولی خانواده‌های این عزیزان مستقیماً در ارتباط با این عزیزان هستند! دو روز پیش شورای شهر هم علی الحساب ۱۰ میلیارد تومان اجازه خرید اقلام لازم شهرداری را داد. البته مشکلی در تأمین مایع ضدعفونی نخواهیم داشت ولی ماسک و دست‌کش لازم خواهد شد. با این همه تعطیلی هنوز نفراتی رفت و آمد می‌کنند و متأسفانه تعداد شغل‌های کاذب بیشتر از حد تصور ماست.

پیشنهادی داشتم برای معاونت ترافیک و خدمات شهری تا یک طرف مسیر بازار را پیاده محور کنند تا افزایش فاصله ترددهای مردم و عدم رغبت خودرو برای ورود به منطقه بازار رخ دهد. همینطور محدودیت ورود تاکسی به این منطقه می‌تواند کارساز باشد که این هم نکته نظر معاونت خدمات‌شهری بود.

مدیر پدافند غیر عامل نیز شدیداً به دنبال امکانات و تجهیزات محافظتی برای کارکنان بود که رئیس ادارت سلامت شهرداری در حال اقدام برای تأمین درخواست‌ها است.

نهایتاً فکر می‌کنم مهم‌تر از بازار که تمرکز بیشتر مطالبات مردم را به خود گرفته است، سیستم پایش دقیق است. باید مو به مو نفرات مبتلا و مشکوک به ابتلاء و آلودگی را با نام دقیق و آدرس شناسایی کنند و با چه کسانی نشست و برخاست کرده‌اند را ثبت کنند تا اقدامات لازم را انجام دهند تا مشخص شود کجاها را باید قرنطینه یا ضدعفونی کرد؛ نه اینکه بدون جامعه هدف و در حجمی زیاد شروع به ضدعفونی همه جای شهر کرد.

در شهر اوتاوای کانادا دیروز یک نفر به عنوان اولین نفر مثبت شده است. شرکت خصوصی را که در آن شاغل بود را تعطیل کردند. این فرد اخیراً در اتریش بود. در پرواز با چه کسانی بوده؛ کجاها رفته همه را مشخص کرده بودند و به مردم اطلاع رسانی کرده بودند.

ما در حال سپری کردن روزهای مهمی هستیم. مطمئناً سطح آگاهی ما بسیار متفاوت از دوران قبل از این بحران‌ها خواهد بود."

کد خبر 414718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.