۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
مشکل بیمه قالیبافان رفع شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل بیمه قالیبافان سراسر کشوربا دستور "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون ، کارورفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمدرضا صباغیان" اظهار کرد: تا قبل از این مدت، ارتباط بیمه‌ای، بیمه شده قالیباف در صورت پرداخت نشدن حق بیمه بلافاصله قطع می‌شد و با توجه به ضوابط و مقررات قبلی و نبود سهمیه مناسب واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی امکان انعقاد قرارداد مجدد میسر نبود.

وی افزود: با شرایط قبل عملاً خانواده‌های تحت پوشش این افراد که عمدتاً سرپرست خانوار و فاقد وضعیت مالی لازم هستند از تعهدات بیمه‌ای بهره‌مند نمی‌شدند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در نشست‌هایی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اخذ دستور، این مشکل با دستور اداری معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی به مدیران کل تأمین اجتماعی استان در تاریخ یازدهم اسفندماه ۱۳۹۸ برای تمام قالیبافان و شاغلان صنایع دستی سراسر کشور رفع شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: سهمیه پذیرش متقاضیان از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و مقررشده است برای بیمه شدگانی که به دلایل مختلف مبلغ حق بیمه را خارج از مهلت مقرر پرداخت می‌کنند و از آخرین مهلت پرداخت حق بیمه آنان بیش از سه ماه نگذشته باشد برای یک بار مجوز پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد حق بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی صادر و مشکل شمار زیادی از این قشر کوشا رفع شود.

کد خبر 414709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.