کاشت ۵۵ هزار اصله درخت در شهر یزد طی یک سال زراعی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: از اوایل فصل زراعی امسال تا کنون ۵۵ هزار اصله درخت، بالغ بر هفت هکتار توسعه فضای سبز و ۴۰ هزار متر مربع انواع درختچه در شهر یزد کاشته شده است.

محمد صفدر پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یزدی‌ها همواره علاقه زیادی به کاشت درخت داشته اند و در این زمینه مشارکت خوبی دارند؛ اظهار کرد: از پانزده اسفند ماه حدود پنج هزار نهال بین شهروندان یزد توزیع شده است.

وی با بیان اینکه درختان ریه‌های شهر هستند و می‌توانند به عنوان کنترل کننده آلودگی هوا باشند، عنوان کرد: درختان شور و نشاط و سرسبزی دارند و باعث زیبا شدن سیما منظر شهر می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با توجه به منابع آبی موجود و استعداد هوای یزد از گونه‌های کم آب خواه استفاده کنیم؛ تاکید کرد: درختانی چون زیتون، سنجد تلخ، اقاقیا، سرو و کاج برای هوای یزد بسیار مناسب است و درختان با ریشه زیاد مثل اکالیپتوس، نارون و توت مناسب نیستند چراکه ممکن است به تأسیسات زیرزمینی آسیب بزند.

وی با بیان اینکه کاشت نهال در یزد طبق برنامه و بعد از پایش کارشناسان صورت می‌گیرد ولی متأسفانه به دلیل هوای گرم و خشک یزد و وجود آفات این نهال‌ها آسیب پذیری بالایی دارند، گفت: بازدهی اقدامات این سازمان در بخش کاشت درختان بیش از ۸۰ درصد بوده است.

کد خبر 414704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.