شبکه اجتماعی "شاد" برای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود

رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است تا شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد» راه‌اندازی شود و دانش آموزان در محیطی فراگیر، ارزان و امن به فراگیری دروس خود بپردازند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و معاونانشان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: امروز همه افراد با تمام توان تلاش می‌کنند تا همه دانش آموزان به آموزش‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جهاد آموزشی معلمان در حافظه مردم عزیزمان ماندگار خواهد بود، افزود: خوشبختانه شاهد تلاش‌ها و خلاقیت‌های بسیاری در این شرایط هستیم کار خوب تعداد زیادی از مدیران کل استان‌ها ناشی از خلاقیت‌ها و تلاش‌های ارزشمند استان‌ها است.

باقرزاده ادامه داد: قطعاً مردم این خدمات را فراموش نمی‌کنند و این تلاش‌ها همواره در اذهان ماندگار خواهد شد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی ادامه داد: شرایط پیش‌آمده با همه تلخی‌ها، دارای فرصت‌های بزرگی است تا منسجم‌تر و قوی‌تر شویم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که به ارزش و سرمایه اجتماعی نظام تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه آن بیفزاییم.

باقرزاده عنوان کرد: استان‌ها برای دسترسی همه دانش آموزان خصوصاً در مناطق محروم، روستایی و عشایری به آموزش‌های مجازی، از همه فرصت‌ها و امکانات موجود در استان‌ها و شهرستان‌ها و از همه نبوغ و خلاقیت همکاران متخصص و متعهد استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مدرسه خانه دوم است و باید برای حفظ و صیانت از این محیط و سالم نگه‌داشتن آن برای حضور مجدد دانش آموزان تدابیر لازم را اتخاذ کرد. به نظر استفاده از فضای مدارس، برای نگهداری بیماران به صلاح مردم و دانش آموزان نیست، بنابراین این موضوع نباید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی ادارات کل آموزش و پرورش را نقطه اتصال وزارتخانه با مردم دانست و افزود: با توجه به این موضوع تصمیم در مورد ادامه این روند آموزشی در تعطیلات نوروز باید با مشورت همه افراد ذینفع انجام شود.

باقرزاده اظهار کرد: اینکه کدام تصمیم پوشش بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کند باید مدنظر قرار گیرد و تصمیمات بر اساس آن اتخاذ شود.

وی بر تلاش بیشتر استان‌ها برای دسترسی آسان دانش مناطق محروم به آموزش‌های مجازی تاکید و عنوان کرد: مدیران کل اشراف بیشتری بر اوضاع استان‌ها دارند؛ بنابراین هرچند نقشه راه را ستاد مرکزی تعیین می‌کند اما این خود مدیران هستند که باید با تصمیم‌های مناسب اوضاع را مدیریت کنند.

کد خبر 414700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.