ناوگان حمل و نقل عمومی گنبدکاووس تعطیل شد

شهردار گنبدکاووس گفت: با تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان و با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، فعالیت تمامی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

به گزارش ایمنا، منصور طعنه‌گنبدی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس متعلق به شهرداری و بخش خصوصی تحت نظارت شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی از کاهش نیروی انسانی در واحدهای مختلف شهرداری گنبدکاووس با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و افزود: به بخش زیادی از پرسنل ستادی و اداری از اول هفته آینده، مرخصی داده شده و تنها برخی نیروهای اصلی بویژه در واحدهای درآمد، نوسازی و شهرسازی سرکار حاضر می‌شوند.

شهردار گنبدکاووس اضافه کرد: برای کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری بویژه برای اخذ پروانه ساختمان با مصوبه شورای شهر از دو هفته قبل فرم‌هایی تهیه و در ورودی ساختمان شهرداری در اختیار آنها گذاشته شده تا تقاضای خود را درج کنند و در نهایت کارشناسان شهرداری با بررسی تقاضا شهروندان و پس از بازدید اقدام به تشکیل پرونده خواهند کرد.

طعنه‌گنبدی گفت: با نظام مهندسی ساختمان گنبدکاووس نیز هماهنگ شده که متقاضیان دریافت پروانه ساختمان فعلاً تا بهبود شرایط از مراجعه به آنها برای تهیه نقشه خودداری کنند.

وی از اجرای دو مرحله کامل ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی شهر گنبدکاووس توسط ۱۵ تیم از نیروهای شهرداری خبر داد و افزود: تا الان ۶ هزار و ۸۸۵ لیتر ماده شوینده (وایتکس) برای ضدعفونی توسط شهرداری با همکاری و مشارکت برخی نیکوکاران انجام شد.

شهردار گنبدکاووس با قدردانی از مشارکت نیکوکاران گنبدی با شهرداری برای اجرای ضدعفونی کردن معابر شهری و اماکن عمومی این شهر و با تاکید بر ضرورت استمرار این مشارکت‌ها، اضافه کرد: حاج محمد طاهری نیکوکار این شهرستان یک دستگاه فوکر "مه‌پاش" با ۱۲۰ لیتر مواد مورد نیاز آن را برای انجام عملیات سمپاشی در اختیار شهرداری قرار داد.

طعنه‌گنبدی توزیع رایگان دو هزار بسته بهداشتی در محلات حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته شهر، خرید و توزیع ماسک و ماده ضدعفونی کننده بین کارکنان اداری و نیروهای کارگری خدمات شهری، نصب شیشه سکوریت روی میز کارمندان برای کاهش تماس آنها با ارباب رجوع، خرید پنج دست لباس ویژه برای پرسنل شاغل در غسالخانه آرامستان این شهر و خرید پنج هزار لیتر "آب ژاول" نوعی ماده ضدعفونی کننده را از دیگر اقدامات شهرداری گنبدکاووس برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 414679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.