مرکز پردازش پسماندهای خانگی در یزد تعطیل شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: مرکز پردازش پسماندهای خانگی به علت شیوع کرونا تعطیل است و پسماندهای خانگی به طور مستقیم به محل دفن هدایت و به شکل کاملاً بهداشتی دفن می‌شود.

حمیدرضا رحیم دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درخصوص جمع آوری پسماندها در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: پسماندهای عفونی بیمارستانی و پزشکی به طور کلی شیوه نامه خاص خود را دارد و در مراکز درمانی بی خطر سازی و به سازمان پسماند شهرداری برای دفن بهداشتی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع زباله‌ها با آهک هیدراته و خاک پوشش داده می‌شود و به هیچ عنوان قابلیت پردازش و بازیافت ندارد، افزود: بحث زباله سوزی در زباله‌های بیمارستانی و پزشکی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تاکید کرد: مرکز پردازش پسماندهای خانگی به علت شیوع کرونا تعطیل است و پسماندهای خانگی به طور مستقیم به محل دفن هدایت و به شکل کاملاً بهداشتی دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروهای جمع آوری زباله هر شب با محلول پرکلرید شست وشو و ضد عفونی می‌شود، عنوان کرد: برای تمام نیروهای پاکبان واکسینایون هپاتیت B انجام می‌شود.

رحیم دل در خصوص حفظ سلامت نیروهای پاکبان گفت: ماسک و دستکش و پوشش حفاظت فردی برای پاکبانان در نظر گرفته شده است.

وی به مردم توصیه کرد: شهروندان ماسک، دستکش و دستمال را به ویژه در مجتمع‌های آپارتمانی بدون پوشش داخل سطل زباله قرار ندهند و باید ماسک، دستکش و دستمال کاغذی به شکل کاملاً بهداشتی و در کیسه‌های در بسته داخل سطل‌های زباله تر قرار دهند که موجب انتشار آلودگی به نیروهای شهرداری و پاکبان ها نشود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: به هیچ عنوان در شرایط شیوع کرونا زباله‌های خانگی را تفکیک یا بازیافت نمی‌کنیم و تنها نکته‌ای که اهمیت دارد این است که مردم ماسک، دستکش و دستمال را داخل پلاستیک در بسته قرار دهند و سپس به سطل زباله منتقل کنند.

وی با توجه به هشدار ستاد مقابله با کرونا، تاکید کرد: به علت شیوع بالای کرونا در هفته آینده تردد مردم باید در سطح شهر کم شود و زباله کمتری نیز تولید شود.

کد خبر 414669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.