ارائه ۱۶۴ هزار ساعت آموزش به دانش آموزان استثنایی در تعطیلی مدارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۱۶۴ هزار و ۳۸۴ ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره‌ای برای هفت طیف دانش آموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزش‌های منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی، در این باره، اظهار کرد: این میزان ساعت خدمات برای ۷ طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان‌های کشور در بیش از ۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه مشغول هستند، افزود: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش‌های راه دور و مجازی از طریق این گروه‌ها به دانش آموزان داده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان‌ها و ستاد راه‌اندازی شده است و برخی کلاس‌ها از طریق این سامانه اجرا می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره‌مند شده‌اند، گفت: ۷۳ هزار و ۵۶۶ دانش آموز با نیاز ویژه و در هفت طیف و ۴۴ هزار و ۱۷ دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش‌ها استفاده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، توانبخشی، بهداشتی و مشاوره‌ای در آموزش و پرورش استثنایی راه‌اندازی شده است، افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه‌اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت‌های مدارس استثنایی کشور رصد می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر تولید لوح‌های آموزشی برای تمامی گروه‌های هدف، گفت: در سازمان لوح‌های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان‌ها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور، وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود، اظهار کرد: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا سیما می‌تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.

کد خبر 414648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.