دریافت ژتون فرهنگی به ازای ذخیره دی اکسید کربن!

مقامات رسمی وین، پایتخت کشور اتریش با هدف کاهش انتشار گاز CO2 به کسانی که از انتشار ۲۰ کیلوگرم گازی دی اکسید کربن جلوگیری کنند، یک ژتون فرهنگی هدیه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً در وین نرم‌افزاری تولید شده است که شهروندان می‌توانند با نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه خود از هدیه دولت در ازای جلوگیری از انتشار گاز دی اکسید کربن برخوردار شوند.

این ژتون‌ها به شکل کارت‌های بلیط به افرادی تعلق می‌گیرد که پیاده‌روی و استفاده از حمل‌ونقل پاک را جایگزین خودروهایی می‌کنند که باعث آلودگی هوا می‌شود. نرم‌افزار فوق به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند نوع تردد فرد را مشخص کند و به ازای هر ۲۰ کیلوگرم ذخیره دی اکسید کربن، که معادل دو هفته پیاده‌روی مطلق است، به او یک ژتون هدیه بدهد.

هدف دولت وین از طرح اهدای ژتون‌ها به مردم، که به ژتون‌های فرهنگی معروف شده است، نه تنها ترویج استفاده از حمل و نقل سبز و در نتیجه کاهش میزان آلودگی هوا در این شهر بوده است، بلکه با این کار قصد دارد مردم را به سمت شرکت در رویدادهای فرهنگی شهر جذب کند. افرادی که ژتون‌های فرهنگی را از دولت هدیه می‌گیرند می‌توانند آن‌ها را با بلیط سینما و تئاتر معاوضه کنند و بدون صرف هزینه‌ای در این رویدادهای فرهنگی شرکت کنند.

مقامات رسمی پایتخت اتریش نرم‌افزار فوق را روی گوشی‌های تلفن همراه گروهی منتخب از بین مردم برای سنجش کارآیی آن نصب کرده‌اند و قصد دارند در صورت موفقیت طرح و استقبال مردم آن را رایگان در اختیار علاقمندان بهره از آن قرار دهند و به تدریج آن را در سایر شهرهای اتریش نیز گسترش دهند. وین یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل‌ونقل جهان را به خود اختصاص داده است که مسئولان آن در نظر دارند با طرح ایده‌های بهتر میزان برهم زننده‌های تعادلات اقلیمی را تا سال ۲۰۴۰ به صفر برسانند.

کد خبر 414646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.