هنوز تسهیلاتی برای سیل اسفندماه لرستان مصوب نشده است

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اعلام اینکه میزان خسارات سیل در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه لرستان برآورد شده است، گفت: سیل اخیر موجب تخریب ۴۰۷۷ واحد روستایی و ۱۶۸ واحد شهری شد و به ۱۲۰۰ واحد روستایی و شهری آسیب رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود رضایی آخرین روند ارزیابی خسارات و اقدامات بنیاد را از سیل اعلام و اظهار کرد: سیل ۵ و ۶ اسفند امسال موجب تخریب ۴۰۷۷ واحد روستایی و ۱۶۸ واحد شهری شد و به ۱۲۰۰ واحد شهری و روستایی آسیب رساند که برآورد خسارات و ارزیابی‌ها به مدیریت بحران استان ارسال شده و استان نیز ارزیابی‌ها را به دولت ارائه کرده است تا تسهیلات را مصوب و ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه در سیل اوایل اسفندماه امسال ۱۶۸ واحد شهری تخریب شد، اعلام کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی، این سیل موجب رانش زمین شد و این رانش‌ها آسیب‌های جدی به برخی از زیرساخت‌ها وارد کرد. همچنین، آسیب‌های وارده بر زیرساخت‌ها در سیل‌های گذشته نیز تشدید کرد که برآوردها و ارزیابی‌ها حاکی از خسارت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های استان است.

رضایی تصریح کرد: برآوردها انجام شده و منتظر هستیم تا دولت مصوبه و تسهیلات را ابلاغ کند.

تمهیدات استان برای سیل احتمالی ۹۹

وی درباره تمهیدات استان برای سیل احتمالی ۹۹ نیز اعلام کرد: چندین پروژه حساس در استان در حال انجام است که شامل دیوار سازی پلدختر، دیوار سازی روستاهای چم مهر و بابازید است که همکاران بنیاد مسکن در تلاش برای تکمیل آنها هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص سیل فروردین ماه و اقداماتی که در استان انجام شده است نیز توضیح داد: در مجموع در ۱۱ شهرستان ۱۹۶۹ واحد روستایی آسیب دیدند که بر اساس مصوبه دولت، تسهیلات تخصیص یافته ۱,۱۳۵ میلیارد تومان به اضافه ۴۴۰ میلیارد تومان بلاعوض بود. واحدهایی که از سوی بنیاد مسکن به سیستم بانکی معرفی شد ۵۱ هزار و ۱۵۶ واحد بوده که ۱۲ هزار و ۶۲۳ واحد آن احداثی بودند که از میزان ۱۰۰۹ واحد احداثی شهری و ۱۱ هزار و ۶۱۴ واحد احداثی روستایی است.

رضایی افزود: واحدهای تعمیراتی سیل فروردین استان نیز ۲۰ هزار و ۱۱۳ واحد است که ۷ هزار و ۳۲۵ واحد آن شهری و ۱۲ هزار و ۸۷۷ واحد روستایی و ۱۸ هزار و ۴۲۰ واحد معیشتی است.

به گفته وی، از ۵۱ هزار و ۱۵۶ واحدی که به بانک معرفی شد ۴۹ هزار و ۵۹۹ واحد عقد قرارداد کرده‌اند.

رضایی یادآور شد: واحدهای تعمیری سیل فروردین لرستان به اتمام رسیده است و احداثی ها نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 414636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.