۴ فناوری برتر در حوزه دام، طیور و گلخانه معرفی شد

مدیر عامل یک شرکت فناور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: تقاضای فناوران صنعت کشاورزی در سه محور دام، طیور و گلخانه از سراسر استان اصفهان حدود ۵۳ مورد است.

اعظم دانش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تقاضاهای فناوران در صنعت کشاورزی رویدادی بود که با متولی‌گری کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اتفاق افتاد، اظهار کرد: شرکت آیریک که یک شرکت فناور و مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است، مجری برگزاری این رویداد بود.

وی ادامه داد: در این رویداد تقاضاهای فناوری حوزه کشاورزی در سه محور دام، طیور و گلخانه مطرح شد؛ تقاضاها و نیازهای فناوری مطرح شده از سراسر استان اصفهان حدود ۵۳ مورد است که صاحبان صنعت در هر کدام از زمینه‌های دام، طیور و گلخانه در این رویداد تقاضاهای حوزه خود را اعلام کردند.

مدیر عامل این شرکت با اشاره به مهم‌ترین تقاضاها در هر کدام از حوزه‌ها، افزود: از جمله مهم‌ترین تقاضاها تولید بذر هیبرید در حوزه گلخانه، تولید مرغ لاین (مرغ اصلی که سبب تکثیر مرغ‌های دیگر می‌شود) در حوزه طیور و پاستوریزاتور کود (ساخت دستگاهی برای تولید نوعی کود بیولوژیک) در حوزه دام است.

دانش خاطرنشان کرد: چهار فناور برتر نیز در سه حوزه دام، طیور و گلخانه، فعالیت‌های خود را معرفی کردند؛ کشت بافت، اتوماسیون گلخانه، ماشین اتوماتیک کود روب و دستگاه سنوگرافی پرتابل در حوزه دام از فناوری‌های معرفی شده است.

وی تصریح کرد: د راین رویداد پژوهشکده رویان نیز حضور داشت و فعالیت‌های را خود که روی مرغ لاین انجام داده بود، معرفی کرد؛ ایجاد اکوسیستم فناوری در حوزه کشاورزی نیز یکی دیگر از طرح‌های مطرح شده در این رویداد بود.

مدیر عامل شرکت آیریک اضافه کرد: بعد از مذاکره بین تقاضا کننده‌ها و فناوران، ۱۴ تفاهم‌نامه بین آن‌ها بسته شد و هر فناور که توانایی انجام و بررسی تقاضاها را داشت، اجرای آن تقاضا را بر عهده گرفت. همچنین یک نمایشگاه جانبی برگزار شد که حدود ۱۲ شرکت فناور در سه محور دام، طیور و گلخانه و مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی در آن شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تخم‌مرغ حاوی فولیک اسید، فناوری مربوط به شرکت "اوین تاک" است که توسط سرپرست وزیر کشاورزی مطرح شد؛ این تخم‌مرغ به خوبی و حتی بهتر از قرص فولیک اسید جذب بدن می‌شود.

کد خبر 414595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.