مراجعات مردمی به شهرداری ها باید به حداقل برسد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاکید بر ضرورت کاهش تجمعات بر اتخاذ تدابیری به منظور به حداقل رساندن مراجعات مردمی شهرداری ها و سازمان های وابسته و انجام امور شهرداری ها ازطریق پورتال ها و سامانه ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل ازروابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در نشست ویدیوکنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها با بیان این مطلب افزود: با توجه به وظایف و جایگاه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در برنامه ریزی مدیریت شهری استان و نظارت بر فعالیت‌های شوراها و شهرداری به منظور حفظ سلامت مردم، باید برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های لازم برای کاهش هرگونه تجمع شهروندان در شهرداری‌ها و همچنین برنامه‌های انتهای سال در برخی اماکن نظیر آرامستان ها صورت پذیرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه روزی شهرداری‌ها در نظافت و ضدعفونی محیط شهر بر برنامه ریزی به منظور ضدعفونی و گند زدایی مستمر فضاهای اطراف مراکز درمانی شهرها با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با تاکید بر همراهی شوراهای اسلامی شهرها برای تحقق برنامه‌ها و اقدامات قابل انجام توسط شهرداری‌ها تاکید کرد: بسیج امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اولویت اصلی مدیریت شهری است و این مهم باید با جدیت از سوی تمامی دست اندرکاران این عرصه، به ویژه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها پیگیری شود و نظارت‌های لازم صورت پذیرد.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر یک شهر نکات بهداشتی را رعایت نکند، قطعاً زحمات سایر شهرهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار کرونا هدر خواهد رفت و این غیرقابل قبول است و ضرورت دارد اقدامات تمامی شهرداری‌ها و شوراهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به طور مستمر از سوی استانداری‌ها پایش و ارزیابی شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی فراگیر و مؤثر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری‌ها و شوراها با هدف ایجاد آرامش روانی به شهروندان و به کارگیری ظرفیت واحدها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها برای آموزش شهروندی و آرامش اجتماعی تاکید کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای تعویق دو ماهه عوارض شهرداری‌ها با همکاری شوراها، گفت: لازم است تدابیر لازم به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها در بحث اخذ اجاره اتخاذ شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی ناشی از بارش‌های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت آمادگی دارند.

وی متذکر شد: تمامی شهرداری‌ها از سال آینده باید مطابق برنامه‌های تدوین شده و برنامه محور حرکت کنند و نقش دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در این مبحث برای ارائه راهنمایی‌های لازم و نظارت بر شهرداری‌ها مهم است.

کد خبر 414582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.