لیگ برتر تافته جدا بافته؟

در حالی که روز گذشته سایت رسمی سازمان لیگ برنامه زمان بندی ادامه رقابت های لیگ برتر را از ۱۵ فرودین ماه ۹۹ منتشر کرد، اطلاعیه دیگری از سوی ستاد مقابله با کرونا همه چیز را در هاله ای از ابهام قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و آغاز اقدامات پیشگیرانه موضوع تعیین تکلیف لیگ برتر فوتبال نیز مطرح شد. استادیوم‌های ورزشی یکی از بزرگترین مکان‌ها برای اجتماع مردم محسوب می‌شود و همین مسئله موجب حساسیت بیشتر بر روی نحوه برگزاری مسابقات ورزشی شده است.

در اولین اقدام، سازمان لیگ سوم اسفند ماه و یک روز پیش از مهم‌ترین دیدار لیگ برتر امسال تصمیم مهمی گرفت و در بیانیه‌ای شبانه اعلام کرد دیدارهای آتی لیگ بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد؛ اتفاقی که حواشی ادامه دار و عجیب دیدار سپاهان و پرسپولیس را رقم زد. این تصمیم موجب اعتراض بازیکنان و مربیان زیادی شد تا ادامه بازی‌ها لیگ در نبود تماشاگران تنها یک هفته دوام داشته باشد.

این اتفاق در حالی می‌افتاد که فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل از ستاد مقابله با ویروس کرونا خبر از لغو تمامی مسابقات می‌داد، اما سازمان لیگ دو هفته‌ای در مقابل آن مقاومت کرد و پس از آن تن به لغو رقابت‌ها داد.

با تعویق بازی‌های ملی و باشگاهی لیگ قهرمانان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تقویم برای جا دادن برنامه جدید لیگ داخلی هم باز شد، اما سازمان لیگ تصمیم گرفت تا زودتر به استقبال اتمام مسابقات برود و روز گذشته - چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه - زمان بندی هفته بیست و دوم تا بیست و چهارم لیگ را منتشر کرد.

در این برنامه مشخص شد تا ۱۵ فروردین ماه مسابقات مجدداً آغاز و لیگ برتر پس از پایان تعطیلات نوروزی از سر گرفته خواهد شد. اعلام این خبر البته با حرف‌های سایر مسئولان در خصوص چگونگی مواجه با مسئله شیوع کرونا در هفته‌های آینده سنخیت نداشت.

وزیر بهداشت مدعی است که خرداد ماه فرجام کرونا می‌شود و وزیر آموزش و پرورش از نامعلوم بودن زمان بازگشایی مدارس سخن می‌گوید.

نکته عجیب دیگر در این مورد بیانیه‌ای بود که چند ساعت بعد از انتشار برنامه سازمان لیگ از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شد و طی آن کلیه مسابقات ورزشی فروردین ماه ۹۹ لغو شد.

حالا سوال مهمی در ذهن علاقه مندان به فوتبال به وجود آمده است؛ آیا سازمان لیگ همچون سایر ورزش‌ها، لیگ را ۱۵ روز دیگر تعطیل خواهد کرد و یا این بار هم فوتبال تافته جدا بافته ورزش کشور می‌شود؟

کد خبر 414581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.