چگونه با سالمندان و کودکان در زمان بحران کرونا رفتار کنیم؟

یک روانشناس گفت: سالمندان در شرایط فعلی نباید تنها گذاشته شوند بلکه باید همچنان رابطه خود با این افراد را با رعایت اصول بهداشتی حفظ کرد. همچنین نباید با کودکان آمرانه رفتار کرد زیرا ممکن است باعث سرکشی آنان شود.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نحوه رفتار با سالمندان و کودکان در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: باید توجه داشت که سالمندان نباید تنها گذاشته شوند؛ این اقدام در شرایط فعلی، اشتباهی بزرگ بشمار می‌رود.

وی گفت: سالمندان ممکن است به دلیل مشکلات و محدودیت‌های جسمانی حتی در تأمین آذوقه مورد نیاز روزانه خود نیز با مشکل مواجه شوند بنابراین باید همچنان رابطه خود با این افراد را با رعایت اصول بهداشتی حفظ کرد.

این روانشناس در خصوص ارتباط با کودکان نیز گفت: امروزه یکی از ظرافت‌های مراقبت‌های بهداشتی این است که والدین بتوانند در منزل برای کودکان سرگرمی‌هایی ایجاد کنند که به دلیل ترس از چنین بیماری‌هایی، دچار وحشت مرگ نشوند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی والدین بر اساس یک امر تربیتی رایج در جامعه، معمولاً با روابط آمرانه‌ای با فرزندان رفتار می‌کنند، بنابراین ممکن است فرزندان نیز در پاسخ به این رفتار دستوری سرکشی کنند. باید توجه داشت که امروزه اگر بخواهیم فرزندان را در خانه نگه داریم باید این کار را با استفاده از روش‌هایی چون ایجاد همدلی از طریق تماشای فیلم، بازی، پختن کیک، مطالعه کتاب و به طور کل ایجاد سرگرمی انجام داد. متأسفانه امروزه انجام بسیاری از سرگرمی‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. همچنین علاوه بر این موارد می‌توان با آن‌ها صحبت کرد و از مسائل آن‌ها آگاه شد.

پدرام خاطرنشان کرد: باید از این فرصت در راستای یادگیری مهارت‌های زندگی خودآگاهی بیشتر و تقویت مهارت حل مسئله که سازمان بهداشت جهانی آن‌ها را برای همه لازم می‌داند استفاده کرد.

کد خبر 414577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.