"نادیده انگاری" بهترین عکس‌العمل در مواجهه با یک رفتار منفی است

یک روانشناس گفت: رفتارهای ایذایی و بعضاً سادیستیک برخی افراد می‌تواند آگاهانه یا نا آگاهانه باشد و از آن‌جا که در حال حاضر تنش در جامعه وجود دارد نباید مستقیماً با آن‌ها درگیر شد؛ بهترین کار در مواجهه با یک رفتار منفی، نادیده انگاری و اغماض است.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره برخی رفتارهای آزاردهنده و انتشار آن‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: کسانی که شکل آزاردهنده‌ای از شوخ طبعی مانند عطسه در جمع و یا انداختن آب دهان در فضای عمومی را از خود بروز می‌دهند باید توجه کنند که اگرچه شوخ طبعی یکی از روش‌های مؤثر در کنترل تبعات شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود اما نباید آن را با آزار اشتباه گرفت.

وی افزود: البته باید توجه داشت که چنین رفتارهای ایذایی و بعضاً سادیستیک از سوی افراد می‌تواند آگاهانه یا نا آگاهانه انجام شود اما باید توجه کنند شخص مقابل فردی تحریک پذیر است که چنین رفتارهایی می‌تواند او را وحشت زده کند. در چنین شرایطی بهترین توصیه، فاصله گرفتن از این افراد است.

این روانشناس اظهار کرد: نکته دیگری دارای اهمیت این است که حتی اگر شخصی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کند از افراد نزدیک خانواده نیز باشد، می‌توانیم فاصله فیزیکی خود را با او رعایت کنیم و اگر قصد آزار داشته باشد، باید فاصله روانی و رفتاری نیز ایجاد شود. در واقع در چنین شرایطی نباید با چنین افرادی نشست و برخاستی داشت.

پدرام ادامه داد: همچنین از آن‌جا که در حال حاضر تنش در جامعه وجود دارد نباید مستقیماً با چنین افرادی درگیر شد؛ بهترین کار در مواجهه با یک رفتار منفی، نادیده انگاری و اغماض است. تذکر دادن به این افراد باید توسط مراقبینی انجام شود که به همین منظور فعالیت می‌کنند.

کد خبر 414575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.