کرونا حریف جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نشد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

جلسه علنی مجلس مجازی برگزار خواهد شد

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مجلس هفته آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان از طریق سیستم‌های کامپیوتری خود حضورشان را اعلام خواهند کرد و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام می‌کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: قرار است تا در این نشست لایحه بودجه سال ۹۹ اعاده شده از سوی شورای نگهبان برای رفع ایرادات مورد رسیدگی قرار گیرد.

توضیحات پزشکیان درباره یک ابهام پیرامون نامه لاریجانی به رهبری درباره ریاست ستاد مبارزه با کرونا

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره خبری که به نقل از وی در خصوص ارسال نامه رئیس مجلس به رهبر انقلاب درباره وضعیت کشور و جلوگیری از تشدید شیوع کرونا منتشر شده بود، گفت: مقصود از این نامه، مصوبات شورای عالی امنیت ملی در موضوع مقابله با کرونا بود، اما بیان و انتقال مطلب به گونه‌ای دیگر صورت گرفت و به شکلی دیگر منعکس شد.

وی در تشریح جزئیات پیگیری‌های علی لاریجانی در خصوص مدیریت بیماری کرونا گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی با سایر سران قوا، وزیر کشور، وزیر بهداشت و استانداران درباره لزوم هماهنگی‌های بیشتر برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا صحبت کرده و در این باره پیگیری‌های مداوم روزانه داشته اند.

پزشکیان با اشاره به نقش رئیس مجلس در ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف برای هماهنگ سازی فرایند مقابله با کرونا گفت: ایشان با تمام ظرفیت برای ارتقای سطح هماهنگی و هم افزایی در حاکمیت برای مهار این ویروس به میدان آمده و بر اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی تاکید دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، گفت: دولت به کمک نیروهای امنیتی باید مانع سفرهای غیرضرور شوند. همچنین از دولت درخواست کردیم تا از اختصاص بنزین مازاد برای نوروز جلوگیری کنند هرچند مجلس در گذشته این موضوع را تصویب کرده است.

نظر مجمع مشورتی شورا درباره بودجه اعلام شد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جزئیات روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در این شورا، گفت: جلسات شورای نگهبان به‌طور مداوم برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ برگزار می‌شود که این جلسه امروز (چهارشنبه، ۲۱ اسفند) در دو نوبت صبح و عصر نیز ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم طی روزهای آتی و در اسرع وقت مراحل بررسی لایحه بودجه سال آینده در شورای نگهبان به اتمام برسد، اما ایرادات و ابهاماتی وجود دارد که باید مجلس آنها را بررسی و برطرف کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در یک هفته اخیر نیز مجمع مشورتی شورای نگهبان در قم لایحه بودجه را بررسی کرده و نظراتش را به ما اعلام کرده است.

کدخدایی همچنین از تمهیدات شورای نگهبان برای تسریع در روند بررسی لایحه بودجه ۹۹ خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم به منظور تسریع در روند بررسی لایحه بودجه سال آینده، اگر لازم شد نمایندگانی از مجلس در جلسات شورای نگهبان، حین بررسی این لایحه حضور داشته باشند و نظرات آنها را نیز استماع کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرصت برای رفت و برگشت لایحه بودجه ۹۹ به منظور رفع ایرادات و ابهامات، بین مجلس و شورای نگهبان تقریباً محدود است و دولت از ابتدای سال آینده می‌بایست قانون بودجه سال آینده را اجرا کند، تمهیداتی در نظر گرفته شده که نمایندگان مجلس به این منظور در جلسات شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ حضور داشته باشند.

واعظی: مدیریت مقابله با کرونا اولویت اول همه جلسات و برنامه‌های رئیس جمهور است

محمود واعظی روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادهای ارائه شده از سوی برخی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مبنی بر اینکه رئیس جمهور باید شخصاً عهده‌دار مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، گفت: در هفته جاری علاوه بر جلسات و پیگیری‌های متعدد رئیس جمهور در زمینه موضوعات مرتبط با مبارزه با کرونا در کشور، دو جلسه ستاد مبارزه با کرونا و شورای عالی امنیت ملی که هر کدام بیش از ۳ ساعت به طول انجامید نیز به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد؛ همچنین روز یکشنبه نیز علی رغم تعطیلی رئیس جمهور در تلاش برای هماهنگی اقدامات و بخش‌های مختلف بودند؛ در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم ایشان در کنار پیگیری گزارش استانداران و مسئولان ذیربط از طریق تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری، برنامه‌ها و اقدامات را مورد بررسی قرار داده و بخش عمده‌ای از جلسه امروز دولت نیز به این موضوع تخصیص داده شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: شخص رئیس جمهور به طور مداوم از طریق تماس تلفنی، جلسات حضوری با افراد گوناگون و از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با اعضای ستاد و استانداران بوده و موضوعات و مسائل گوناگون را تحت مدیریت دارد و هر جا نیاز به دستور ایشان برای انجام امور باشد، آن را فوراً اعلام می‌کنند.

واعظی با بیان اینکه تمامی جلسات، دیدارها و امور جاری کار رئیس جمهور در این ایام با اولویت مبارزه با کرونا در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: موضوع مبارزه با کرونا اولویت اول رئیس جمهور و دولت می‌باشد و در حال حاضر عمده فعالیت روزانه رئیس جمهور ارتباط مداوم با مسئولان ذیربط بویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مقابله با این بیماری و تسهیل سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و بسیاری از اقدامات ضروری دیگر نیز با هماهنگی و تصمیم وی اجرایی می‌شوند.

انتقاد علی مطهری از قرنطینه نکردن قم در روزهای ابتدایی شیوع کرونا

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، درباره ضرورت قرنطینه کردن کانون‌های آلوده به ویروس کرونا گفت: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضائی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

مطهری با تاکید دوباره درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا، گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. الان هم قرنطینه شهرهای آلوده لازم است. البته همکاری مردم در اولویت است.

کرونا را به مشکلات مردم محروم سیستان و بلوچستان اضافه نکنید

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با میزان شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان آمار مبتلایان به کرونا پایین است اما نگران مسافران نوروزی هستیم که از استان‌هایی با وضعیت قرمز بخواهند به سیستان و بلوچستان بیایند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: البته در گفتگو با مسئولین استانی درخواست کردیم مانع ورود مسافرین به این منطقه شوند چراکه مسافران از مناطق آلوده می‌آیند و استان سیستان و بلوچستان گسترده است. لذا نگران این هستیم با ورود این مسافران برای استان ما، مشکل به وجود بیاید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: خواهش می‌کنیم به استان ما نیایند و برای مردم ما هم مشکل ایجاد نکنند چراکه مردم محروم سیستان و بلوچستان به اندازه کافی مشکل دارند. بنابراین مردم با مسافرت نکردن به این استان بیماری را گسترش ندهند و برای مردم مظلوم سیستان و بلوچستان، مشکل درست نکنند.

کد خبر 414568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.