بازار موبایل تنها در روز پدر رونق گرفت

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر و کاهش تردد مردم در پی شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش تقاضا برای خرید تلفن‌همراه در بازار شده است.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح وضعیت بازار و میزان خرید و فروش موبایل، اظهار کرد: بازار همچنان با کمبود تقاضا از سوی خریداران مواجه است اما تقاضا برای خرید تلفن‌همراه در روز پدر در هفته گذشته تا حدودی افزایش یافت و پس از آن بازار به روال قبلی فعالیت خود بازگشت.

وی افزود: متأسفانه تردد مردم بر اثر شیوع این ویروس در بازار کاهش چشمگیری داشته و حاصل این کاهش تردد، پایین آمدن میزان تقاضا برای خرید تلفن‌همراه از واحدهای صنفی بازار بوده و مراجعات به واحدهای صنفی فروشنده تلفن‌همراه به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم‌، اظهار کرد: هزینه‌های معیشتی در اولویت اقتصاد خانواده‌ها است و خرید مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی برای عموم جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حقیقت بازار و محصولات مربوط به واحدهای صنفی این اتحادیه در اولویت‌های بعدی مردم است.

میرشمشیری اضافه کرد: مشکلاتی در واردات تلفن‌همراه از کشورهایی همچون چین و امارات متحده عربی در پی شیوع ویروس کرونا به وجود آمده و با کاهش واردات گوشی موبایل از کشورهای مبدا مواجه هستیم، افزایش قیمت دلار نیز مزید بر علت شده تا بازار تنش بیشتری را در شرایط کنونی تجربه کند.

وی ادامه داد: البته بازار خرید و فروش موبایل همواره با این نوسانات روبرو است اما شیوع ویروس کرونا تا حدودی مشکلات را تشدید کرده و با کاهش تقاضا برای خرید تلفن همراه در بازار مواجه شده‌ایم. با یک نگاه اجمالی به وضعیت بازار ما متوجه می‌شوید که همه فروشندگان واحدهای صنفی "نشسته‌اند" و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به خروج برخی از برندهای شاخص تولیدکننده کالای دیجیتال از بازار ایران به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، خاطر نشان کرد: خروج این برندهای تجاری در حوزه محصولات و لوازم خانگی صورت گرفته و هنوز هیچ برندی از بازار موبایل ایران خارج نشده است؛ بازار موبایل ایران برای برندهای شاخص، بازار بسیار مناسب و هدفمندی است و پیش‌بینی می‌شود حضور پررنگ آنها با فشار کشورهای غربی تا حدودی کم رنگ شود اما به نظر نمی‌رسد هیچیک از آنها قصد خارج شدن از بازار موبایل ایران را داشته باشند.

میرشمشیری افزود: البته این شرکت‌ها مدت زیادی است که در پی تحریم‌های ایالات متحده، از ایران خارج شده و محصولات مربوط به آنها از طریق شرکت‌های اماراتی و ایرانی به بازار موبایل کشور می‌آید.

وی یادآور شد: امیدواریم دولت با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای کسب‌وکارهای آسیب دیده در شرایط ایام منتهی به عید نوروز، از ضرر و زیان واحدهای صنفی جلوگیری کرده و با کاهش میزان مالیات مساعدتی به صاحبان واحدهای صنفی که هزینه‌های آنها هر روز بیشتر و درآمدشان هر روز کمتر می‌شود، کند.

کد خبر 414562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.