کاهش ۷۰ درصدی خرید گل نسبت به نوروز ۹۸

رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان اصفهان گفت: خرید گل مردم نسبت به شب عید سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

جعفر دلال‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بازار خرید و فروش گل در رکود است، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبودی در بازار گل و گیاه اصفهان وجود ندارد اما شیوع ویروس کرونا و گسترش ابتلا به آن در هفته‌های اخیر موجب شده مردم تقاضای کمتری برای خرید گل داشته باشند.

وی افزود: به دلیل رعایت توصیه قرنطینه خانگی مردم کمتر در اماکن عمومی حاضر می‌شوند و همین امر موجب کاهش تقاضای آنها برای خرید گل و گیاه در بازار شده است؛ البته مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز نقش غیرقابل انکاری در این کاهش تقاضا دارد.

رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان اصفهان با بیان اینکه قیمت گل و گیاه نسبت به سال گذشته مناسب است، تصریح کرد: تولیدکنندگان گل شب‌بو اصفهان چندی پیش، قیمتی را برای فروش محصولات خود در بازار شب عید اعلام کردند که بر اساس آن متعهد شدند هر گلدان گل شب‌بو را به فروشندگان کمتر از چهار هزار تومان نفروشند اما مغازه داران استقبالی از این قیمت نکردند و تولیدکنندگان مجبور شدند هر گلدان گل شب‌بو را با قیمتی کمتر از سه هزار تومان به‌فروش برسانند.

دلال‌باشی اضافه کرد: البته گل‌فروشان با توجه به وضعیت بازار هنوز حاضر به خرید گل با قیمت سه هزار تومان نیز نشده‌اند.

وی ادامه داد: گل شب‌بو همچون سایر محصولات مربوط به بازار گل و گیاه، خرابی و ضایعات دارد و هر عدد از این گل با قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان در گل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد. البته بسته به کیفیت و نوع گل‌ها، قیمت بین سه تا پنج هزار تومان نیز متغیر است.

رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان اصفهان خاطر نشان کرد: هزینه حمل و نقل و کرایه ماشین برای انتقال گل‌های شب‌بو از محل تولید به محل فروش نیز بسیار زیاد شده و جابجایی هر گل شب‌بو حداقل ۵۰۰ تومان هزینه دارد.

کد خبر 414558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.