پویش درختکاری در خانه هنرمندان توان‌یاب

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به هفته درختکاری، در یک اقدام فرهنگی در منزل دو هنرمند توان‌یاب ۱۰ نهال مثمر کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر انتظام در حاشیه مراسم پویش درختکاری که با حضور توان یابان هنرمند ساکن در مجتمع رضوان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای پویش سراسری درختکاری با شعار "درخت دوستی بنشانیم " همچنین توجه به فعالیت‌های توان‌یابان که از اولویت‌های شهرداری است، ۱۰ نهال مثمر در منزل دو هنرمندان توان‌یاب کاشته شد.

وی شهری بدون مانع برای توان یابان را نیازمند همکاری همه نهادها و ارگان‌ها دانست و افزود: فرهنگ پسندیده درختکاری و توجه به مشکلات توان‌یابان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به لزوم کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز شهری، گفت: خوشبختانه در حال حاضر سطح آگاهی شهروندان در حوزه‌های محیط زیستی و فضای سبز افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند موجب جلب مشارکت شهروندان در افزایش سرانه فضای سبز شود.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی و ملی در خصوص کاشت درخت، اظهار کرد: با توجه به رشد شهرنشینی و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی کاشت درخت در شهرهای بزرگ و مناطق مرکزی شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتظام با بیان اینکه برگزاری پویش درختکاری یک مراسم نمادین است، گفت: این هفته فرصت خوبی برای شروع آموزش حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز به کودکان و نوجوانان است زیرا خطرات محیط زیستی تهدیدی جدی برای شهرها می‌باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش درختکاری در مجتمع هنرمندان توان‌یاب واقع در بولوار حجاب، افزود: این افراد به عنوان بخشی از بدنه جامعه حق دارند تا از تمامی امکانات مانند سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که با حضور توان یابان هنرمند ساکن در مجتمع رضوان برگزار شد، تعدادی نهال به صورت نمادین توسط این هنرمندان توان‌یاب و مدیران شهری در محوطه مجتمع کاشته شد.

این دو بانوی هنرمند در زمینه تئاتر و موسیقی و ادبیات فعال می‌باشند که با عضویت در گروه هنری مؤسسه توانمندسازی بچه‌های باران، مقام‌های زیادی در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

کد خبر 414557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.