زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست/ پیش بینی ارائه اینترنت رایگان برای دانش آموزان

مهم‌ترین اخبار هفت روز گذشته آموزش و پرورش را در بسته خبری آموزش و پرورش ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، علیرضا کمره‌ای، معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در خصوص زمان احتمالی بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، برای تداوم آموزش دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنیم؛ سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و در حال حاضر آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را انجام داده‌ایم.

وی در خصوص برنامه اموزشی مدارس در خصوص امتداد تعطیلی‌ها افزود: درسخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییرکند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

ممنوعیت برگزاری اردوهای درسی و نوروزی مدارس

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که هرگونه اردوهای خارج از مدرسه و برگزاری اردوهای نوروزی و سایر فعالیت‌های آموزشی به صورت کامل تعطیل است و برگزاری آن توسط برخی مدارس غیردولتی نیز ممنوع است.

ثقفی در این خصوص اظهار کرد: از اولیا درخواست می‌کنیم در کنار اینکه ما هم بخشنامه کردیم و دوباره هم به مدارس ابلاغ می‌کنیم، خودشان هم مدنظر داشته باشند که به هیچ عنوان فرزندانشان را برای اردوهای درسی از طریق مدرسه یا هرجایگاه دیگری نفرستند.

استقبال از برنامه‌های آموزشی شبکه‌های تلویزیونی بدنبال تعطیلی مدارس

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه خبری شبکه خبر با ارزیابی از فرایند آموزشی در ایام تعطیلی مدارس، اظهار کرد: بازخوردهایی که از سراسر کشور گرفته‌ایم و نیز سنجش میزان دانلودهای برنامه‌های آموزشی رسانه ملی نشان می‌دهد که استقبال از برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش و شبکه چهار بسیار چشمگیر بود.

کمرئی با بیان اینکه گرچه استفاده مستقیم از برنامه‌های آموزشی تلویزیون به سختی قابل سنجش است، گفت: میزان استفاده از این برنامه‌ها از طریق تلویبیون و دانلودها نشان از استقبال قابل توجه از این برنامه‌ها دارد و بعضی از دروس قریب به ۱۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند که ممکن است این میزان بیشتر نیز شود.

آغاز بکار «صدای مشاور» برای مشاوره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، اظهارکرد: این معاونت با رویکرد مدرسه محوری و تمرکز بر مربی پرورشی و استفاده از ظرفیت معلمان مدارس و هسته‌های مشاوره مناطق برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام داده است تا از طریق فضای مجازی و بستر رسانه‌ای استان‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجود فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه بزرگ دانش آموزی برنامه‌ریزی و اجرا شود چرا که مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت هرگز از جریان نخواهد افتاد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و نگرانی‌های ایجاد شده در حوزه تحصیلی و تربیتی، بیشترین تمرکز و حجم فعالیت‌های این حوزه معطوف به مشاوره تحصیلی و تربیتی است.

کاظمی در خصوص فعالیت صدای مشاور گفت: در بخش فعالیت‌های مشاوره‌ای با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب و استرس) در دانش آموزان، طرح پیام مشاور و صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی آغاز بکار کرده است.

راه‌اندازی نرم‌افزار آموزشی تا پایان هفته

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص امتداد آموزش‌ها در روزهای تعطیلی مدارس اظهار کرد: ویروس کرونا اگرچه اتفاقات تلخی را رقم زد و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، اما فرصتی را برای ارائه خلاقیت‌های ما فراهم کرده است، امیدواریم با استفاده از نرم افزار آموزشی پیش بینی شده و همکاری خانواده‌ها اختلالی در بحث آموزش به وجود نیاید، الان فرصتی است که ما از نوع دیگری از آموزش استفاده کنیم.

وی در خصوص جزئیات این نرم افزار آموزشی گفت: این نرم افزار که تا پایان هفته کاربردی می‌شود به گونه‌ای است که معلمان می‌توانند محتواهای آموزشی خود را برای دانش آموزان ارائه دهند و محتواهایی هم از طریق آموزش و پرورش به آن‌ها داده می‌شود.

حاجی میرزایی درباره رایگان بودن اینترنت برای استفاده از این شیوه تدریس، گفت: دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان رایگان پیش بینی شده است و امیدواریم خانواده‌ها از این فرصتی که در خانه هستند برای ارتقای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

کد خبر 414551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.