برابری قربانیان کرونا و الکل در کردستان

دزدان کرونایی در کمین مردم اصفهان، کشف محموله بزرگ اقلام بهداشتی مقابله با کرونا توسط اطلاعات سپاه،دستگیری میلیاردر کلاهبردار در ساری و پلمب خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز در بندرعباس، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری چهارشنبه_۲۱ اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعداد درگذشتگان در اثر مصرف الکل و ابتلاء به کرونا در کردستان برابر شد.

هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول اسفند ماه تا کنون ۶ نفر در استان در اثر مصرف الکل صنعتی یا متانول جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در بیمارستان بستری هستند که حال عمومی ۱۷ نفر آنها خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اظهار تأسف گفت: این روزها به دلیل شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر مصرف الکل برای مقابله با کرونا ویروس منتشر شده مردم متأسفانه الکل صنعتی را می‌خورند در حالی که نه اتانول و نه متانول هیچکدام قابل خوردن نیستند.

وی تاکید کرد: الکل موجود در بازار نه تنها خاصیت ضد عفونی ندارد بلکه مسمومیت زا است و به طور جد باید از مصرف آن پرهیز کنید.

قصری از شهروندان درخواست کرد: به هیچ وجه به شایعات از منابع غیررسمی توجه نکنید و اخبار موثق را از رسانه‌های رسمی دریافت نمائید.

کرونا به نماینده مردم پاوه هم رسید

شهاب نادری نماینده پاوه به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا مبتلا شد.

وی هم اکنون در بیمارستان فارابی کرمانشاه بستری است.

دزدان کرونایی در کمین مردم اصفهان!

برخی از سارقان با شگرد بررسی ابتلای ساکنان به بیماری کرونا به سرقت از خانه‌های مسکونی در اصفهان می‌پردازند.

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: اخیراً در برخی از نقاط کشور سارقان با شگرد بررسی ابتلای ساکنان به بیماری کرونا به درب منازل مردم مراجعه کرده و قصد سرقت اموال آنان را داشتند که با هوشیاری به موقع مأموران پلیس این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: با توجه به اینکه احتمال سؤ استفاده سارقان از شرایط خاص کشور به منظور عملی کردن نقشه‌های پلید خود وجود دارد به همین جهت به همه شهروندان هشدار می‌دهیم که در صورت مواجهه با این گونه موارد از باز کردن درب منازل به روی آن‌ها خودداری کرده و موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: برابر اعلام مسئولان بهداشت استان هیچ گونه آزمایش و تست غربالگری به صورت خانه به خانه انجام نمی‌شود و تنها کسانی که بیمار هستند در مطب‌های دولتی و خصوصی، بیمارستان‌ها و پایگاه‌های بهداشت از آنان آزمایش گرفته می‌شود و به همین مردم باید بیشتر از همیشه هوشیار باشند و با رعایت اصول ایمنی فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.

له شدن کارگر جوان زیر خودروی غلطک

رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت از اشتباه یک راننده غلطک که موجب فوت یک کارگر شد، خبر داد.

سرهنگ احسان موُمنی گفت: متأسفانه در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان ورودی مرتضی گرد (داخل محوطه کارگاهی) یکدستگاه غلطک با یکی از کارگران برخورد که در اثر شدت ضربه وارده کارگر، درجا فوت می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت با بیان اینکه بی توجهی راننده غلطک، موجب بروز این حادثه شده است، گفت: بی توجهی راننده غلطک به اطراف وسیله نقلیه باعث شد تا راننده دیگر نتواند خودروی خود را کنترل کرده و در مواجهه با کارگری که در پشت وسیله وی قرار داشته دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با کارگر به شدت برخورد کرده و در نتیجه این برخورد کارگر در محل فوت می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی منطقه ۲۶ پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شد و به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند، کروکی کارگر فوت شده تنظیم و برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری شد.

وی خطاب به رانندگان، گفت: تمام حواس راننده حین رانندگی باید معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن، صحبت با تلفن همراه ممنوع است و رانندگان باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند.

کشف محموله بزرگ اقلام بهداشتی مقابله با کرونا

چند محموله بزرگ حاوی اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مردم و بیمارستان‌ها که توسط افراد مختلف احتکار و یا به صورت غیرقانونی در حال توزیع بود، توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه خراسان شمالی کشف و ضبط شد.

این محموله حاوی اقلام مختلفی است که از افراد مختلف کشف و ضبط شده و اخبار تکمیلی آن بعد از تنظیم صورتجلسات به آگاهی مردم و رسانه‌ها می‌رسد.

در جریان این عملیات، بیش از ۴۷۵۰ جفت دستکش جراحی، ۱۱۰۰ جفت دستکش لاتکس، تعداد زیادی اسپری ضد عفونی کننده که توسط سه نفر به صورت غیر قانونی احتکار و در جریان خارج از شبکه به فروش می‌رسید کشف و ضبط شد.

همچننی در جریان این عملیات بیش از ۲۰۰ لیتر محلول الکل نیز از محتکرین کشو و این افراد به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

دستگیری میلیاردر کلاهبردار در ساری

یک کلاهبردار ۴ میلیارد با وعده سرمایه گذاری در ساری دستگیر شد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، گفت: در پی مراجعه ۲ شهروند ساروی و جویباری به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باختگان، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند، متهم به کلاهبرداری در سال ۹۶ با وعده سرمایه گذاری در یک شرکت شن و ماسه اقدام به دریافت ۴ میلیارد ریال از مال باختگان کرده و تاکنون برای راه اندازی و فعالیت شرکت هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به شناسایی متهم به کلاهبرداری از دستگیری این فرد خبر داد و افزود: متهم در تحقیقات پلیس آگاهی ضمن اعتراف به اخذ وجه از شاکیان پرونده برای سرمایه گذاری در این شرکت مدعی شد همچنان در حال پیگیری برای سرمایه گذاری در این بخش است.

سردار میرفیضی گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

مرگ جراح سرشناس ایرانی بخاطر کرونا

با درگذشت حبیب الله پیروی، استاد و مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بر اثر ابتلاء به کرونا، تعداد قربانیان کادر درمان که به دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۴ نفر رسید.

پلمب خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز در بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا دستور پلمب خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان طی دستوری به رئیس پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس از او خواست در اسرع وقت نسبت به پلمب خانه‌های مبله اجاره‌ای غیرمجاز اقدام و نتیجه را اعلام نمایند.

مجتبی قهرمانی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و در راستای صیانت از بهداشت عمومی و حفظ حقوق عامه با هدف جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا دستورات ویژه‌ای به ویژه در خصوص نظارت بر اماکن اقامتی و پلمب خانه‌های مبله بدون مجوز صادر شده است.

قهرمانی افزود: نظارت و بازرسی‌ها در این حوزه به طور مستمر ادامه خواهد داشت و با متخلفین عرصه بهداشت عمومی به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 414545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.