مخالفت شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان/ سارق سابقه دار در پایتخت دستگیر شد

لغو مراسم پنجشنبه پایان سال و تحویل سال برای کنترل کرونا، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و بارش تگرگ از شنبه، مخالفت شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان، دستگیری سارقی با ۳۰۰ فقره سرقت درپایتخت و آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان را در بسته خبری اجتماعی -چهارشنبه بیست و یکم اسفندماه - می خوانید.

به گزارش ایمنا، هیأت مدیره بیمارستان جم در اطلاعیه‌ای، وضعیت جسمانی استاد محمدرضا شجریان را همانند روزهای گذشته پایدار اعلام کرد و افزود: وی تب دار نمی‌باشد.

بیمارستان جم روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای درخصوص آخرین وضعیت جسمانی استاد آواز ایران اعلام کرد: در ادامه اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و هم میهمنان عزیز به استحضار می‌رساند شرایط بالینی ایشان در حال حاضر همانند روزهای گذشته پایدار بوده و تب دار نمی‌باشند، تنفس خود به خودی دارند، وضعیت هوشیاری ایشان بهتر از روزهای قبل می‌باشد ولی جهت مراقبت بهتر و بیشتر نیازمند ادامه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

لغو مراسم پنجشنبه پایان سال و تحویل سال برای کنترل کرونا

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با صدور بخشنامه‌ای به معاونان عمرانی استانداری‌ها با اشاره به ضرورت پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مدیران شهری و روستایی برای لغو مراسم پنجشنبه پایان سال و تحویل سال جدید در آرامستان‌ها با همکاری مردم تاکید کرد.

تصویب منطقه کانی برد بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی استان کردستان

فریبا رضایی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: منطقه کانی برد بانه به دلیل زیستگاه سمندر خال زرد کردستانی در لیست آثار طبیعی ملی، ثبت شده است. این منطقه دارای چهار اصله درخت آزاد کهنسال بوده و در مسیر آبراهه‌ای V شکل با شیب بسیار تند و در عرصه‌ای پوشیده از درختان بلوط قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس میانگین کشوری، ۱۰ درصد از مساحت هر استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت ثبت شده است و استان کردستان قبلاً دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش با وسعت ۵۹/۶ درصد از مساحت کل استان بود و اکنون با تصویب این منطقه و دو منطقه دیگر شامل منطقه حفاظت شده چلچه مه و سارال با مساحت حدود ۹۰۰۰۰ هکتار و اثر طبیعی ملی غار کنه شه م شه م مریوان با مساحت ۹ هکتار، در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، سطح مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل در استان، به ۹/۹ درصد مساحت کل استان می‌رسد.

اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و بارش تگرگ در مناطق مستعد

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ اسفندماه با فعالیت سامانه بارشی در کشور شاهد آب‌گرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد کشور خواهیم بود، بنابراین هموطنان از سفرهای غیر ضرورری خودداری کنند.

روز شنبه ۲۴ اسفندماه شاهد بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نوار غربی اصفهان، زنجان، مرکزی، همدان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین و یکشنبه در کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، خوزستان و اصفهان خواهیم بود.

کشف ۳۰ تن چوب قاچاق در"اشنویه"

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف ۳۰ تن چوب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در "اشنویه" خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقی با ۳۰۰ فقره سرقت در پایتخت

سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق لوازم داخل خودرو خبر داد و گفت: در تحقیقات صورت گرفته از این سارق وی به بیش از ۳۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

وی افزود: دوم بهمن ماه امسال پرونده‌ای تحت عنوان سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری ۱۳۲ نبرد برای رسیدگی تخصصی به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی ادامه داد: شاکی با حضور در اداره بیستم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، من شغلم فروش سیستم صوتی است که ۲۸ دی ماه، خودروی ال نودم را در خیابان نبرد جنوبی پارک کردم و فردای آن روز وقتی سراغ ماشینم رفتم متوجه سرقت محتویات صندوق عقب که شامل: سیستم صوتی حرفه‌ای- لپ تاپ- مدارک و دو گونی برنج جمعاً به ارزش ۶۰ میلیون تومان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی خود با مراجعه به محل وقوع جرم و بررسی دوربین‌های مداربسته همجوار متوجه شدند یک جوان حدوداً ۴۰ ساله با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به سرقت محتویات خودروی مال باخته می‌کند، در همین حین شاکی با مراجعه به اداره بیستم اعلام کرد، مشخصات اموال مسروقه را به همکارانم که در صنف خودم هستند اعلام کردم و یکی از آنان با من تماس گرفت و اظهار داشت اموال مسروقه شما را در سایت دیوار به فروش گذاشته‌اند که بلافاصله تصاویر اموال مسروقه را برایم ارسال کرده که دیدم اموال خودم هستند.

میرزکی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی فرد آگهی دهنده را به هویت شادمهر شناسایی کردند که مشخص شد وی دارای یک فقره سابقه کلاهبرداری در سال‌های اخیر است، با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضائی دستور دستگیری وی صادر شد که در ۱۶ بهمن ماه طی یک عملیات پلیسی سارق در مخفیگاه خود واقع در محدوده نبرد دستگیر و اموالی از قبیل دو گونی برنج و تعدادی البسه و ابزارآلات ساختمانی کشف و به اداره بیستم منتقل شد.

شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد

محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شهرستان رشت نیازمند برپایی یک بیمارستان سیار بود اظهار کرد: حجم بالای بیماران کرونایی و خالی نبودن ظرفیت بیمارستان‌ها باعث شد که با همکاری سپاه یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تخت‌خوابی در رشت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون کادر درمانی مستقر در آن آماده خدمات‌دهی هستند.

وی برای مقابله با ویروس کرونا در گیلان افزود: کمبود تجهیزات یکی از عمده مشکلات گیلان است اما در چند روز اخیر با ورود تجهیزات لازم و توزیع آن بین بیمارستان‌ها مشکلات تا حد زیادی برطرف شده و امکانات در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فوت ۳۳ نفر در استان گیلان به‌علت بیماری کرونا خبر داد و اضافه کرد: از بین ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت کردند تنها آزمایش ۳۳ نفر آنها مثبت اعلام شد و جواب تست برخی نیز هنوز مشخص نیست لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت تمامی این افراد به‌دلیل کرونا درگذشتند.

کد خبر 414544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.