۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
زیباسازی شهری در فصول سرد

فضاهای عمومی نقش مهمی در ایجاد پیوند بین شهروندان با یکدیگر و با شهرهای خود ایفا می‌کند که در فصول سرد نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انزوای اجتماعی از جمله مسائلی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که منجر به مشکلاتی نظیر استرس بیشتر و در نتیجه بیماری‌های قلبی یا سیستم‌های ایمنی ضعیف‌تر در مردم می‌شود. در فصل سرما اغلب رفت‌وآمد مردم به فضاهای عمومی کمتر می‌شود و در نتیجه شهروندان پیوند خود با یکدیگر و با شهر را کاهش می‌دهند. مدیران شهری می‌توانند با زیباسازی شهر در فصول سرد یک بار دیگر مردم در تمام گروه‌های سنی را با هم و با فضاهای عمومی پیوند دهند و آن‌ها را از گوشه‌گیری در خانه‌های خود نجات کنند.

مردم کانادا از جمله افرادی هستند که در فصول سرد دچار انزوای اجتماعی شدید می‎‌شوند. مقامات رسمی این کشور با همکاری گروهی از طراحان مشهور تصمیم گرفتند در طرحی آزمایشی بعضی از فضاهای عمومی شهر را به مکان‌هایی برای تفریحات فصول سرد تبدیل کنند. طراحان بسیاری از پارک‌های شهر تورنتو را به پیست‌های اسکی تبدیل کردند تا مردم را یک بار دیگر دور هم جمع کنند. این طرح آزمایشی به مدت چهار هفته به طول انجامید و قرار شد در صورت موفقیت سایر پارک‌های شهر را نیز در برگیرد. پارک‌های زمستانی به گونه‌ای طراحی شدند که به مردم امکان تغییر فضا برای انجام فعالیت‌های زمستانی مورد علاقه خود را می‌داد.

طراحان کانادایی تنها به تبدیل فضاهای عمومی به پارک‌های زمستانی بسنده نکردند بلکه اقدامات بیشتری را برای جذب مردم به این فضاهای و دوری از انزوای اجتماعی انجام دادند. به عنوان مثال، سیستم‌های روشنایی جدیدی در سراسر پارک نصب شد که زیبایی فضاهای یخی را دوچندان می‌کرد و علاوه بر این، پخش موسیقی از کیوسک‌های فروش مواد غذایی تعبیه شده در پارک‌های زمستانی تورنتو باعث جذب افراد بیشتری به سمت این مکان‌ها می‌شد و فضایی سرزنده‌تر برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.

فضاهای کوچکی از پارک‌های جدید به بازی‌های غیر زمستانی اختصاص داده شد تا والدین فرزندان خود را در این مکان‌ها سرگرم کنند و همزمان به فعالیت‌های زمستانی مورد علاقه خود بپردازند. جالب است بدانید که افرادی که از نظر مالی توانایی تهیه اسکیت و دیگر تجهیزات بازی‌های زمستانی را نداشتند، می‌توانستند با قیمتی بسیار مقرون به صرفه این وسایل را از کیوسک‌های تعبیه شده در پارک‌ها کرایه کنند.

کد خبر 414527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.