آخرین وضعیت داروهای مورد نیاز بیماران خاص در اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تحریم‌ها باعث تاخیر در دریافت داروها می‌شود اما بسته شدن مرزهای کشور پس از شیوع کرونا در کشور هنوز به مشکل جدی نخورده‌ایم.

علی محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وظیفه اصلی داروخانه هلال احمر تأمین داروهای خاص بیماران به‌ویژه بیماران خاص است، اظهار کرد: روزانه از میان مراجعان روزانه به این دادوخانه ۵۰۰ نسخه تحویل بیماران می‌شود که البته ممکن است تعداد مراجعان بیش از این تعداد باشد اما چون داروی درخواستی آن‌ها ناقص بوده و یا موجود نیست، جز آمار محسوب نمی‌شود.

وی در رابطه با بروز مشکل در تأمین داروهای وارداتی پس از بسته شدن مرزهای کشور به دلیل شیوع کرونا، افزود: با توجه به تحریم‌ها نارسایی در ورود دارو به کشور وجود ندارد و ناچارا باید این داروها با واسطه چند کشور به کشور برسد و همین موضوع باعث تأخیر در دریافت داروها می‌شود اما پس از شیوع کرونا در کشور هنوز به مشکل جدی نخورده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در شرایط فعلی داروخانه‌ها از جمله هلال احمر از فروش و توزیع ماسک و دستکش منع شده‌اند و این سازمان در تهیه و تولید اقلام بهداشتی وظیفه‌ای ندارد ولی برای توزیع در میان بیماران آمادگی کافی وجود دارد.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر تلاش‌هایی برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز افراد تحت پوشش خود و مراجعان انجام داده و بخشی از آن نیز تأمین شده که امیدواریم بخش دیگر این نیاز نیز تأمین شود.

کد خبر 414509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.