ضد عفونی ادارات، مجتمع‌های تجاری و مسکونی به عهده خودشان است

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از فعالیت ۱۲۰۰ نفر در قالب گروه نام به عنوان پویش مردمی مقابله و پیشگیری از گسترش بیماری ویروسی کرونا خبر داد و گفت: بیش از دو هزار نفر دیگر در صف جذب این گروه هستند.

به گزارش ایمنا، فرجام دانش با اشاره به فعالیت گروه نجات و امداد مردمی پس از شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، اظهار کرد: تجربیات مهم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که مردم در بحران‌ها، امدادگر اصلی هستند.

وی افزود: در عملیات‌های امداد و نجات، آگاهی و همکاری مردم یک مسئله مهم و حیاتی است که می‌تواند منجر به کاهش خسارت‌ها شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: گروه نجات و امداد مردمی بندرعباس متشکل از شهروندان بندرعباسی، با عنوان یک پویش مردمی و تحت حمایت این سازمان، برای مقابله و جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری ویروسی کرونا راه‌اندازی شده و اکنون حدود ۱۲۰۰ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه این افراد در دو بخش فضای مجازی و اقدامات عملیاتی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ضد عفونی مکان‌های پر تردد عمومی و خصوصاً مرکز شهر از اصلی‌ترین اقدامات بخش عملی گروه «نام» است.

دانش اضافه کرد: در بخش فضای مجازی نیز اخبار و مطالب دقیق درباره این بیماری جمع‌آوری شده و به صورت عمومی بازنشر می‌یابد.

وی عنوان کرد: ماهیت این گروه مردمی است، اما نیروهای بخش عملیات آتش‌نشانی نیز در روزهای غیر کاری و سایر پرسنل این سازمان به منظور همراهی و راهنمایی در این گروه‌ها حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه هیچ گونه ورود به ساختمان‌ها نداشته و فقط ضد عفونی اماکن عمومی در دستور کار است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: از مدیران مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی درخواست داریم نسبت به ضد عفونی مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کرده و از گروه مردمی نام درخواستی در این رابطه نداشته باشند، چرا که تجهیزات و امکانات گروه محدود بوده و اماکن عمومی پر تردد در اولویت است.

وی گفت: ترکیب یک به ۵۰ وایتکس و آب، محلول مناسبی برای ضد عفونی اجسام است.

کد خبر 414490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.