عابدی: قرنطینه اصفهان از اختیارات استاندار نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از استاندار اصفهان در حد اختیاراتی که قانون برای او معین کرده انتظار داشته باشیم.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون قرنطینه کردن اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: روز گذشته استاندار اصفهان در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد که قرنطینه کردن اصفهان از اختیارات او نیست اما در نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا بر مبحث قرنطینه اصفهان و حتی کاشان تاکید کرده است. باید از استاندار اصفهان در حد اختیاراتی که قانون برای او تعیین کرده انتظار داشته باشیم.

وی افزود: قرنطینه بهترین روش جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس است اما برای اجرای آن باید امکان پذیر بودن روش‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود. میان مطلوب‌ترین و امکان پذیرترین روش، تفاوت وجود دارد. یک شهر در صورتی قرنطینه کامل می‌شود که سازمان تامین رفاه اجتماعی مایحتاج شهروندان را تأمین کرده و در منازل تحویل دهد همچنین سیستم سلامت با رجوع به منازل شهروندان آنها را معاینه کند. لازمه قرنطینه شهر وجود یک سیستم انتظامی کنترلی برای جلوگیری از خروج شهروندان است. برقراری این وضعیت در شهرها جزء حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظایف دولت برای جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، کنترل جدی ورودی شهرها است. مسافران باید تب سنجی و در صورت مشاهده علائم مشکوک به قرنطینه انتقال داده شوند و مسافران سالم نیز تحت کنترل باشند. این روش بسیار دشوا اما امکان پذیرتر از قرنطینه شهرها است.

عابدی ادامه داد: وظیفه مردم برای پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ تغییر در برخی سبک‌های زندگی روزمره شان است. افراد باید جز برای اعمال ضروری از خانه‌ها خارج نشده و خریدهای روزمره خود را کاهش دهند؛ همچنین توجه داشته باشند بیمارستان‌ها در این شرایط، کانون اصلی انتقال کرونا بوده و باید از مراجعه غیرضرور به آنها پرهیز کنند. شهروندان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های ۳۱۱۳ یا ۳۰۴۰ برخی مشکلات درمانی خود را برطرف کنند. باید از تردد در مراکز پرجمعیت شهر به شدت خودداری و رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید به فکر رفع مشکلات اصفهان باشد؛ زیرا این استان به شدت نیاز به توسعه و ارتقای بخش‌های آی سی یو و دستگاه‌های ونتیلاتور دارد. در مواجهه با شیوع ویروس کرونا برای مردم آرامش پوشالی ایجاد شده، در صورتی که این آرامش وحشت انگیز است.

کد خبر 414482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.