ماجرای کشف داروی درمان کرونا در اصفهان به استرالیا رسید

معاون درمان بیمارستان عیسی‌بن‌مریم در خصوص درمان نسبی بیمار مبتلا به کرونا با استفاده از آمپول اکتمرا توضیح داد.

مهرداد صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص استفاده از داروی اکتمرا (actemra) برای درمان کرونا در بیمارستان عیسی ابن مریم اظهار کرد: این موضوع در دو روز گذشته آنقدر پیچیده که همکارانم در استرالیا نیز جزئیات آن را جویا شدند و به آنجا نیز خبر کشف داروی کرونا رسیده است.

وی درباره اصل این موضوع افزود: این دارو که آنتی بادی منوکلونالی است به فاکتورهایی که در بدن التهاب ایجاد می‌کنند می‌چسبد بنابراین حدود سه روز پیش برای یک بیمار زن ۷۰ ساله تجویز شد تا اشباع اکسیژن خون این بیمار را بالا بیاورد.

معاون درمان بیمارستان عیسی‌بن‌مریم تصریح کرد: اکسیژن خون این بیمار ۷۰ بود که پس از تزریق آمپول به ۹۰ رسید و امید است برای بیماران دیگر نیز امتحان موفقی داشته باشد تا در آن صورت بتوان درباره اثرگذاری این دارو قضاوت کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که وقتی ریه با ویروس کرونا درگیر می‌شود فاکتورهای التهابی مانند اینترلوکین ۶ آزاد می‌شود که باعث آب آوردن و درگیر شدن ریه و کاهش اکسیژن خون خواهد شد به همین سبب آمپول مذکور چون ضد فاکتورهای التهابی عمل می‌کند، نتایج مثبتی روی بیماران مبتلاء به کرونا خواهد داشت.

صلاحی خاطرنشان کرد: عیب داروی اکتمرا این است که تمام سیستم‌های التهابی بدن را مهار می‌کند بنابراین ممکن است توان کنترل بیماری ریه را داشته باشد، اما بدن را مستعد ابتلاء به سایر عفونت‌های باکتریایی کند.

کد خبر 414477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 0
    اگه او درمان کند زود استفاده کنید تو را خدا بزارید این مملکت از ویرس نجات یابد
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 1
    این درمان اول توی چین بوده بغد فرانسه تایید کرده