ورود موج بارشی ضعیف به استان اصفهان از شنبه/ بارش‌های سیل آسا شایعه است

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به پایداری و سکون هوا تا پایان هفته، گفت: روز شنبه با ورود موج ضعیف بارشی به استان بارش های سبک و پراکنده را در بسیاری از مناطق به ویژه غرب و جنوب اصفهان شاهد خواهیم بود.

زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پایداری جوی تا پایان هفته، اظهار کرد: وضعیت جوی بسیاری از مناطق استان در این مدت صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به ورود امواج ناپایدار ضعیف بارشی به استان از بعد از ظهر شنبه، اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش‌های سبک و پراکنده در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق غرب و جنوب اصفهان خواهد بود؛ بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه داد.

سیدان درباره گمانی زنی‌ها مبنی بر بارش‌های سیل آسا در روزهای پایانی سال در استان اصفهان نیز گفت: این شایعه از پاییز در فضای مجازی منتشر شده است در حالی که صحت ندارد و الگوهای هواشناسی هم اکنون بیانگر فعالیت امواج ضعیف در روزهای آینده در این منطقه است و نمی‌توان برای فروردین ماه پیش بینی دقیقی از میانگین بارش‌ها ارائه کرد.

وی با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، افزود: چوپانان با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

سیدان گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 414476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.