همبستگی شهرداری‌های کلانشهرها برای عبور از بحران ویروس کرونا

شهردار تهران در یکصد و ششمین نشست شهرداران کلانشهرهای ایران که روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بر استفاده از توان دیپلماسی شهری و ظرفیت خواهر خواندگی شهرها برای عبور از بحران ویروس کرونا و رفع تحریم های بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی، رئیس مجمع شهرداران کلانشهرها با بیان اینکه اتخاذ سیاست سفر نکردن در ایام نوروز یکی از راهبردهای مهم شهرداری‌ها باید باشد، اظهار کرد: باید به طرق ممکن مردم را به قرنطینه خانگی دعوت کنیم و در صورتی که مردم در خانه بمانند تا ۸۰ درصد این بحران را پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: موضوع تعطیلی پایانه‌های بین شهری و همچنین شرایط اقتصادی مدیریت شهری بعد از بحران کرونا را در دولت مطرح خواهیم کرد.

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز که در این نشست ویدئو کنفرانسی حضور داشت با تقدیر از ابتکار عمل مجمع در برگزاری این نشست، با تاکید بر اینکه کشور از ابتدای سال جاری دچار بحران‌های متعددی بود، تصریح کرد: متأسفانه شیوع این بیماری از تمامی این مشکلات جدی تر و زیان بارتر است و در شهرداری‌ها باید تدبیر جدی کنیم تا خدمات رسانی به شهروندان متوقف نشود.

وی از شهرداری‌های کلانشهرها درخواست کرد: در خصوص پیشگیری و مقابله با این ویروس در شهرهای کوچک‌تر و همجوار خود از طریق استانداری‌ها همکاری کنند.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرها با بیان اینکه باید برای شرایط سخت مخصوصاً در شهرهایی مثل قم، رشت و اراک که به اپیدمی بیماری نزدیک تر هستند آمادگی داشته باشیم، افزود: متأسفانه مشکلات روانی و اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس در کدر این نشست همچنین شهرداران کلانشهرهای قم، ارومیه، رشت، شیراز، اصفهان، اراک به ارائه گزارشی از اقدامات و تجربیات خود در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا پرداختند.

به گزارش ایمنا، ضدعفونی کردن معابر و اماکن شهری و وسایل حمل و نقل عمومی و آگاه سازی شهروندان از جمله اقدامات مشترک در کلانشهرها بود.

در این نشست همچنین تجربیات و پیشنهادات شهرداری کلانشهرها از جمله استفاده از توان بومی جهاد کشاورزی و تراکتورها برای ضدعفونی محل‌های تجمع شهروندان از سوی شهردار اراک، تمدید زمان صدور پروانه ساختمانی تا پایان اردیبهشت و همچنین ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها بین شهرهای آلوده از سوی شهردار شیراز، گل آرایی و زیباسازی معابر برای تلطیف و دادن امید و روحیه به شهروندان از سوی شهردار قم و همچنین ایجاد تونل ضدعفونی با استفاده از گاز ازن از سوی قائم مقام شهرداری تبریز مطرح شد.

کد خبر 414459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.