جهنم آنفیلد در انتظار سیمئونه/ دورتموند در فکر حذف پاری سن ژرمن

تماشاگران لیورپولی امشب در صدد انتقام از سرمربی تیم فوتبال آتلتیکو مادرید هستند تا قدرت آنفیلد را به او نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو بازی بسیار حساس برگزار می‌شود. به صورت همزمان و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه قرمزهای بندر لیورپول با قضاوت "دنی ماکلیله" داور هلندی، به مصاف شاگردان سخت کوش دیگو سیمئونه می‌روند.

در بازی رفت، شاگردان کلوپ مقابل حریف سر سخت اسپانیایی حرفی برای گفتن نداشتند و با خوش شانسی فقط با یک گل بازی را باختند و حالا در بازی برگشت چشم انتظار هواداران پرشور خود هستند تا با حمایت آنها شانسی برای غلبه بر روخی بلانکوس داشته باشند.

هرچند، ویروس کرونا در سرتاسر دنیا پخش شده و انواع و اقسام مسابقات ورزشی از جمله فوتبال را تحت تأثیر قرار داده و حتی لیگ‌های مختلف اروپایی را بدون تماشاگر کرده است، گفته می‌شود که یوفا مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا را به تعویق می‌اندازد. البته این ویروس مشکلی را برای میزبانی لیورپولی‌ها از آتلتیکو به وجود نمی‌آورد و این بازی با حضور تماشاگران انجام می‌شود.

ورزشگاه آنفیلد جو ترسناکی دارد، جهنمی سوزان است برای همه حرفیان. این را دورتموند در لیگ اروپا و بارسایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به وضوح مشاهده کردند. آن‌هایی که با وجود پیروزی پرگل در دیدار رفت، در بازی برگشت با فشار تماشاگران، تحقیر شدند و به خانه برگشتند. تماشاگران لیورپولی از دقیقه یک تا نود به تشویق می‌پردازند و اگر تیمشان ببرد تشویق می‌شود و اگر هم ببازد باز هم تشویق می‌شود.

پس از پایان بازی رفت ال‌چولو (سیمئونه) در جواب خبرنگاری که در مورد جو وحشتناک آنفیلد از او سوال پرسیده بود، حرف‌های جالبی زده و لیورپولی‌ها را تحریک کرده است، سیمئونه گفت: "آنفیلد؟ چیزی نیست. در مقایسه با واندا (ورزشگاه آتلتیکو) چیزی نیست. نه صدایی دارد و نه قیاسی می‌توان کرد. ما بدون هیچ ترسی می‌رویم آنجا و انتظار داریم که هوادارانشان را با یک برد دیگر ساکت کنیم. "

با این حرف‌های عجیب باید منتظر ماند و دید در دیدار برگشت چه سرنوشتی در انتظار ال‌چولو و شاگردانش خواهد بود. هرچند یورگن کلوپ هم گفته بود این تازه نیمه اول بازی بود که باختیم، نیمه دوم در خانه‌ی ما است، به آنفیلد خوش آمدید.

آتلتیکو در لالیگا با ۴۵ امتیاز ششم است، فقط ۲ امتیاز با ختافه رده سومی فاصله دارد و برای کسب سهمیه فصل بعد می جنگد. اما لیورپولی‌ها اوضاع فوق العاده‌ای در لیگ جزیره دارند. آنفلیدی‌ها با ۸۲ امتیاز و یک بازی بیشتر، بالاتر از منچسترسیتی ۵۷ امتیازی قرار دارند و با پیروزی دیگر در فاصله ۱۱ هفته تا پایان لیگ برتر، پس از ۳۰ سال قهرمان جزیره خواهند شد.

زنبورها در انتظار صعود

یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم دورتموند مهمان پاری سن ژرمن است. بازی رفت با برتری ۲ بر ۱ زنبورها به پایان رسید و حالا در بازی برگشت پاریسی‌ها باید با قضاوت "آنتونی تیلر" و در ورزشگاه خالی از تماشاگر پارک دو پرنس پاریس، از شاگردان فاوره پذیرایی کنند.

بخاطر شیوع بیماری کرونا در کشور فرانسه، تصمیم نهادهای مختلف بر این شد که این بازی بدون تماشاگر باشد. البته پاریسی‌ها از این تصمیم ضرر می‌کنند، چرا که کار دورتموندی‌ها با حضور و فشار تماشاگران حریف سخت‌تر می‌شد. اما حالا این یک امتیاز بزرگ برای وستفالنی‌ها است.

دورتموند در بوندس لیگا شرایط خوبی را سپری می‌کند و هفته گذشته با برتری مقابل گلادباخ بالانشین، به رده دوم صعود کرد و پشت سر مونیخی‌ها قرار گرفت. این در حالی بود که بازی پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ بخاطر شیوع بیماری کرونا در کشور فرانسه، لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

کد خبر 414449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.