شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.

به گزارش ایمنا، محمدحسین قربانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان رشت نیازمند برپایی یک بیمارستان سیار بود اظهار داشت: حجم بالای بیماران کرونایی و خالی نبودن ظرفیت بیمارستان‌ها باعث شد که با همکاری سپاه یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تخت‌خوابی در رشت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون کادر درمانی مستقر در آن آماده خدمات‌دهی هستند.

وی افزود: کمبود تجهیزات یکی از عمده مشکلات گیلان است اما در چند روز اخیر با ورود تجهیزات لازم و توزیع آن بین بیمارستان‌ها مشکلات تا حد زیادی برطرف شده و امکانات در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در گیلان از فوت ۳۳ نفر در استان گیلان به‌علت بیماری کرونا خبر داد و اضافه کرد: از بین ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت کردند تنها آزمایش ۳۳ نفر آنها مثبت اعلام شد و جواب تست برخی نیز هنوز مشخص نیست لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت تمامی این افراد به‌دلیل کرونا درگذشتند.

قربانی به عدم قرنطینه استان گیلان بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی اشاره کرد و عنوان داشت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.

وی با تأکید بر نقش بخش خصوصی و خیران در تجهیز بیمارستان‌ها و تهیه ملزومات بهداشتی تصریح کرد: در نامه‌ای کمبودهای استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان را مشخص کردیم و مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خیران خارج از کشور تجهیزات لازم به گیلان ارسال شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی توزیع درست و عادلانه اقلام بهداشتی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئول اصلی توزیع ملزومات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است اما باید میزان کمبودها و نحوه توزیع اقلام را بررسی کنیم.

قربانی با بیان اینکه گیلان کانون بحران شیوع کرونا در کشور است اظهار داشت: تقسیم کار بین وزارتخانه‌های مختلف توسط دولت موجب می‌شود که هر کدام از دستگاه‌ها با تمرکز و انرژی بالاتری وظایف محوله را انجام دهند و این شرایط هم‌اکنون درباره گیلان وجود دارد.

وی با ابراز اینکه طبق تصمیم دولت حوزه امنیت و قرنطینه به‌عهده وزارت کشور، توزیع اقلام بهداشتی به‌عهده وزارت صمت و درمان و غربالگری به وزارت بهداشت سپرده شده است بیان کرد: هیئت دولت برای تسریع در پیشرفت امور و خدمات‌دهی به بیماران کرونایی هر وزارتخانه را مسئول یک کاری کرده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان خاطرنشان کرد: ورودی‌های استان گیلان کنترل می‌شود اما باید این نظارت‌ها تشدید شود زیرا این موضوع مستقیماً با سلامت مردم سر و کار دارد و از همه درخواست داریم که در این اوضاع به‌هیچ‌عنوان به گیلان سفر نکنند.

قربانی از پیشنهاد خود به دولت مبنی بر پرداخت یارانه کمکی برای ماندن کارگران روزمزد در خانه سخن گفت و عنوان داشت: به دولت پیشنهاد کردیم به‌اندازه هزینه درمان یک بیمار در بیمارستان یعنی یک میلیون تومان به کارگران روزمزد بدهد تا در خانه بمانند که مورد موافقت آنها قرار نگرفت.

وی با اعلام پذیرش درمجموع ۵ هزار و ۲۴۳ نفر در بیمارستان‌های گیلان اظهار داشت: میزان ترخیص بیمار در استان گیلان ۲ هزار و ۹۷۷ نفر بوده که از میانگین کشوری بالاتر است و هزار و ۶۲۰ نفر نیز بستری هستند که این موضوع را مدیون تلاش بی‌وقفه کادر درمانی استان هستیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه میزان ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌های گیلان کاهش یافته است اما این به‌معنای مهار کامل این ویروس نیست تصریح کرد: ویروس کرونا به‌شکل سینوسی بوده و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند دوباره به حالت قبلی برمی‌گردیم زیرا هنوز در پیک بیماری هستیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 414444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.