ایجاد منطقه صنفی فروشندگان سنگ در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: ایجاد منطقه صنفی فروشندگان سنگ با هدف انتقال سنگ فروشی‌های سطح شهر با اولویت واحدهای جاده بعثت در دستور کار قرار گرفته است.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اجرای پروژه منطقه صنفی فروشندگان سنگ، زمینی به وسعت ۱۴.۷ هکتار در ابتدای جاده حبیب آباد آماده سازی شده است.

وی افزود: در این راستا با بخشداری حبیب‌آباد و اتحادیه صنفی مذاکراتی شده و در حال دریافت مجوزهای لازم هستیم تا پس از اجرای این پروژه بالغ بر ۲۷۰ واحد صنفی سنگ‌فروشی خرد در آن استقرار یابند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال کارگاه‌های صنایع دستی اطراف میدان نقش جهان، تصریح کرد: در صدد احداث یک ناحیه صنفی تولید و عرضه صنایع دستی اصفهان رو به روی بازار گل و گیاه ارغوان در زمینی به وسعت حدود ۶۷ هکتار هستیم که ۱۵ هکتار آن قابلیت احداث دارد و مابقی به صورت مجموعه‌های فرهنگی و تفرجگاهی قابلیت بهره برداری دارد، البته زمین در تملک شهرداری اصفهان و پروژه در حال مطالعه است.

وی تاکید کرد: این پروژه می‌تواند به عنوان گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و البته شهرک صنفی و کارگاهی بسیار زیبا از نظر طراحی، فضای سبز و یک مکان جاذب برای گردشگر داخلی و خارجی باشد که بتوانند از نزدیک با نحوه تولید صنایع دستی آشنا شوند و خرید خود را انجام دهند.

مجیری ادامه داد: برای ایجاد ناحیه صنفی تولید و عرضه صنایع دستی اصفهان پیگیری‌های لازم با همکاری اتحادیه صنف صنایع دستی و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث و گردشگری استان در حال انجام است تا در سال آینده پس از انجام مطالعات، اقدامات عملیاتی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی صنف پزشکان و مشاغل وابسته، گفت: پروژه مجتمع‌های صنفی پزشکان و مشاغل وابسته جهت احداث مجتمع‌های جدید و انتقال واحدهای پزشکی موجود در خیابان‌های آمادگاه، شمس‌آبادی، هشت بهشت غربی و محتشم کاشانی به منظور کاهش بار ترافیکی، دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و ساماندهی این مشاغل است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات و بررسی مکان‌یابی زمین‌های متناسب پروژه مجتمع‌های صنفی پزشکان و مشاغل وابسته در حال انجام است، گفت: کمیته‌های فنی بین سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و از ابتدای سال ۹۹ در سه نقطه شهر عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های صنفی پزشکان را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک شهید کشوری، خیابان زینبیه روبروی حرم زینبیه و زمین دیگری در خیابان امام خمینی (ره) جانمایی شده تا با همکاری سازمان نظام پزشکی آنها را به عنوان مطب پزشکان آماده سازی کنیم.

کد خبر 414425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.