درختان گل در باکس‌های ویژه شهر را زیباتر می‌کند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تا ۲۵ اسفندماه درختان گل از گلخانه‌های انتظار سازمان خارج می‌شود و نوروز امسال برای نخستین بار درختان گل در باکس‌های ویژه در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد تا به زیبایی‌های شهر بیفزاید.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات ویژه در آستانه نوروز ۹۹، اظهار کرد: از ابتدای پاییز امسال انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر کاشت گل‌ها و گل‌آرایی رفیوژها و فضاهای سبز شهر، امسال به جداره اتوبان‌ها پرداختیم.

وی ادامه داد: از حدود یکسال پیش رسیدگی به جداره اتوبان‌ها مورد توجه سازمان پارک‌ها قرار گرفته، البته اتوبان‌هایی که رینگ‌های سوم و دوم شهر را تشکیل می‌دهد از هفت منطقه شهری عبور می‌کند، از این رو جلساتی با مسئولان آن مناطق برای انجام اقدامات لازم برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه از زمان ایجاد اتوبان‌ها در شهر به بازسازی رفیوژ آنها توجه نشده بود، شیب‌بندی مناسبی برای انجام اقدامات واکاری نداشت، ادامه داد: گلفوژ جداره اتوبان‌ها پیش‌بینی و در اتوبان‌های مناطق یک، دو، هشت و پنج و ۱۰ بسترسازی انجام شده که امیدواریم مناظر زیبایی را در شهر به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: داخل گلفوژ جداره اتوبان‌ها درختچه‌های بالارونده زینتی همچون رونده مروارید، پیچ اناری که سازگار با شرایط خشکی است، استفاده می‌شود.

مرتضایی‌نژاد گفت: امسال علاوه بر گل‌آرایی سطح شهر، کاشت گل‌ها و درختان با افزایش ارتفاع در میدان امام علی (ع) و میدان امام حسین (ع) در حال انجام است و به صورت همزمان بام سبز در این دو میدان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در محور چهارباغ عباسی نقاطی که عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده، کاشت گل و گیاهان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه کاشت گل در بازار گل و گیاه ارغوان آغاز شده است، گفت: تا ۲۵ اسفندماه درختان گل از گلخانه‌های انتظار سازمان خارج می‌شود و نوروز امسال برای نخستین بار درختان گل در باکس‌های ویژه در معرض دید شهروندان و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در مناطق و محله‌های شهر انجام شده، در بافت‌های مسکونی و منازل ورود پیدا کردیم، به طوری که پیمانکاران سازمان موظف به انجام اقداماتی در فضای سبز محلات شدند و در حال حاضر آبیاری، سمپاشی و گل‌کاری انجام می‌شود؛ دستورالعمل‌های سازمان به بافت محلات ورود پیدا می‌کند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه المان‌های سبز و درختان گل پایدار در دستور کار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: معتقدیم هزینه‌ها به سمت انجام اقدامات پایدار پیش رود، به عنوان مثال المان‌ها فقط برای ایام نوروز نباشد بلکه برای همیشه در فضای سبز شهر به عنوان المان زیبا قرار گیرد.

کد خبر 414420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.