سیاست‌های غلط یک کشور مردم را به جان هم می‌اندازد

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران، گفت: کنترل و مدیریت کارآمدی دیده نمی‌شود و کم کاری‌های مسئولان مردم را به جان هم انداخته است وقتی کیت تشخیصی نیست و امکانات بهداشتی نیست و به خاطر همه فشارهای قبلی برای مردم هزینه و دردسرهای زیادی وجود دارد این وضعیت چندان دور از انتظار نیست.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دلایل ایجاد شکاف‌های بین استانی، اظهار کرد: شکاف‌های استانی و حرکات پیش آمده مبنی بر جلوگیری از ورود مسافر توسط مردم به شهرهای خود همگی معلولی از علت‌هاست و باید به این فکر کرد که چه عواملی باعث شده که مردم به اینجا برسند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که از روز اول آگاه‌سازی صورت نگرفته و قرنطینه معنایی ندارد اوضاع خواه ناخواه اینگونه می‌شود، افزود: مردم بی‌عدالتی و بی توجهی را می‌بینند وقتی شهر قم را قرنطینه نکردند و بیماری در تمام شهرها شیوع پیدا کرد آن هم در شرایطی که انواع فشارهای اقتصادی و اجتماعی انباشته شده گذشته روی دوش مردم بود تصور چنین وضعیتی چندان دور از انتظار نیست.

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران تصریح کرد: امکانات لازم در شهرستان‌ها وجود ندارد امروز شهرهای کوچک نه پزشک دارد نه دارو و بیمارستان و امکانات لازم را حتی برای شهروندان خود هم ندارند و این در حالی است که هیچ فردی به این مسائل پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه عملاً دستگاه‌های دولتی در انجام اقدامات لازم و جدی تعطیل است، اظهار کرد: در چنین وضعیتی مردم تنها مانده‌اند و خود سعی بر کنترل اوضاع دارند فرمانداران و شهرداران در حال اذعان به نبود امکانات هستند اما دولت توجهی به این مسائل ندارند.

اقلیما با بیان اینکه کنترل و مدیریت کارآمدی دیده نمی‌شود، گفت: متأسفانه این دولت و کم کاری‌های مسئولان است که مردم را به جان هم انداخته است وقتی کیت تشخیصی نیست اما قبل از بیماران نماینده‌های سالم مجلس تست کرونا می‌دهند و برای مردم هزینه و دردسرهای زیادی وجود دارد این وضعیت مشخص است مردم به قدری بی مدیریتی و فشار را تحمل کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند رفتارهای خود را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه این گفته که مردم استانی شده‌اند درست نیست، تصریح کرد: این حرف‌ها تنها برای جدا کردن مردم است اگر شهرهای ما امکانات لازم برای کنترل بیماری را داشت همه مردم مسافران را هم به شهر خود راه می‌دادند و این فشار عدم وجود امکانات مردم را به این وضعیت کشانده است.

پدر علم مددکاری ایران گفت: مسئولان یک کشور اولین عامل رفتارهای غلط مردم هستند اما هیچ وقت این کم کاری‌ها و بی مدیریتی‌ها را گردن نمی‌گیرند، هیچ انسانی از ابتدای زندگی بد نبوده و این سیاست‌های غلط یک کشور است که دزد و آدم کش و معتاد پرورش می‌دهد و انسان‌ها را گرفتار بلا و درگیری می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد امکانات در استان‌های کشور، اظهار کرد: مملکتی که روزانه هزاران میلیارد در آن برای امور غیر ضرور که تعداد آنها هم کم نیست هزینه می‌کند چطور نمی‌تواند اولین امکانات بهداشتی مانند ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی را آن هم در کشوری که صدها و هزاران کارخانه تولید دارد تهیه کنند!؟ موضوع این است که مسئولان ما نمی‌خواهند برای مردم کاری کنند که امیدوارم در فرصت اندک باقیمانده این رفتارهای غلط تغییر کند و بیش از این مردم را رو در روی هم قرار ندهند.

کد خبر 414419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.