غلبه حمل‌ونقل سبز بر خودروها تا سال ۲۰۳۰

حمل‌نقل پایدار تا یک دهه آینده جایگزین رفت‌وآمد خودروها در کلانشهرهای مشهور جهان خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با اقداماتی که برنامه‌ریزان شهری در چند سال اخیر در ۳۱ کلانشهر جهان برای حمل‌ونقل پایدار در پیش گرفته‌اند، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ سفر با خودروهای شخصی در داخل شهر به طور میانگین تا ۱۰ درصد کاهش یابد و حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه سواری جایگزین آن شود. پیش از این طراحی زیرساخت‌های شهر بر اساس تردد خودروها صورت می‌گرفت اما در چند سال اخیر، تمرکز بر مردم و نیازهای آنان در اولویت برنامه‌های مسئولان و طراحان شهری قرار گرفته شده است.

در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند که پیش‌بینی شده است این میزان تا سال ۲۰۵۰ به ۷۰ درصد برسد که این امر نیاز به فضا را افزایش خواهد داد. مقامات رسمی در بسیاری از شهرها به مبارزه با مراکز پرتردد شهر رفته‌اند و به منظور کاهش آلودگی، سفر با خودروهای شخصی در بعضی از خیابان‌های داخل شهر را ممنوع کرده‌اند. این در حالی است که بسته شدن خیابان‌ها به روی خودروها باعث افزایش پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از خودروهای برقی کوچک شده است.

در حال حاضر بیش از نیمی از سفرهای داخل شهری از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد که البته پژوهشگران با انجام تحقیقات گسترده روی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم نیویورک و نایروبی، پایتخت کشور کنیا، پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ این میزان به کم‌تر از ۴۶ درصد کاهش یابد. همزمان حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه سواری افزایش خواهد یافت و نیمی از سفرهای داخل شهر از طریق حمل‌ونقل سبز صورت خواهد گرفت.

بخش اعظم تغییرات به وجود آمده در راستای جایگزین کردن تردد از طریق خودروها با حمل‌ونقل سبز در نتیجه تلاش مسئولان برای بهبود طراحی دوباره زیرساخت‌های شهری صورت خواهد گرفت. مقامات رسمی با بستن بسیاری از خیابان‌ها به روی خودروها فضاهای جدید را به زیبایی تمام از نو طراحی می‌کنند تا افراد بیشتری را به سمت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از خودروهای برقی کوچک سوق دهند. افزایش آگاهی مردم از پیامدهای ناشی از آلودگی هوا و تراکم خودروها دز خیابان‌ها می‌تواند دولت‌ها را در رسیدن به هدف خود برای استفاده از حمل‌ونقل سبز یاری کند.

کد خبر 414410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.