لغو برنامه‌های نوروزی شهرداری قزوین

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: از آنجایی که هرگونه تجمع در سطح شهر ممنوعیت دارد، این سازمان جشنواره‌های مختلفی که قرار بود برای نوروز ۹۹ برگزار شود مانند کاشی نگاره‌ها، تخم مرغ‌های رنگی، ویدئو مپینگ، فرهنگ و سنن و گذر کودکانه را لغو کرده است.

به گزارش ایمنا، داریوش قاسمی اظهار کرد: توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا، با وجود لغو جشنواره‌های از پیش برنامه ریزی شده، این سازمان همچنان در تلاش است تا فضای شهر را برای فرا رسیدن بهار و نوروز ۹۹ آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر قزوین به یکی از مقاصد گردشگری به ویژه ایام نوروز تبدیل شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، استان و شهر قزوین از پذیرش گردشگران معذور است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: با این وجود سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر و پیاده راه فرهنگی (سبزه میدان) اقدام کرده تا در این روزها که نگرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس شهر را فراگرفته اندکی امید و روحیه نشاط به فضای شهر تزریق کند.

قاسمی افزود: از آنجایی که هرگونه تجمع در سطح شهر ممنوعیت دارد، این سازمان جشنواره‌های مختلفی که قرار بود برای نوروز ۹۹ برگزار شود مانند کاشی نگاره‌ها، تخم مرغ‌های رنگی، ویدئو مپینگ، فرهنگ و سنن و گذر کودکانه را لغو کرده است.

وی به اهداف مختلف فضاسازی شهری در آستانه نوروز ۹۹ اشاره و تصریح کرد: زیباسازی شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط میان شهروندان انجام شده و بخش اعظم این فضاسازی‌ها که بیشتر در سطح محلات اجرا شده به صورت دائمی بوده و صرفاً برای ایام نوروز نیست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: این سازمان با وجود ایجاد فضای شاد و زیبا در سطح شهر به عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر برای کنترل و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه شیوع و گسترش بیماری کرونا ویروس تاکید دارد.

قاسمی اضافه کرد: فضاسازی شهری همچنان تا بعد از ایام نوروز باقی می‌ماند تا شهروندان بتوانند در کمال آرامش و پس از کنترل کرونا از این فضاسازی‌ها بهرمند شوند.

وی گفت: هیچیک از فضاسازی‌های صورت گرفته مبنی بر جذب و یا حضور گردشگران نخواهد بود. از گردشگران خواستاریم تا زمان بهبود وضعیت و رفع خطرات ناشی از شیوع کرونا از هرگونه سفر به قزوین خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 414409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.