۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
قطع شبانه درختان شاهدیه

شهردار شاهدیه با بیان اینکه پرونده قطع شبانه تعدادی از درختان این شهر از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و شهرداری در حال پیگیری است، گفت: در حال کارشناسی و میزان خسارت وارده در این زمینه هستیم.

به گزارش ایمنا، سیدعلی میرنژاد اظهار کرد: حفظ باغ‌ها و فضای سبز شهر از جمله اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای شهر است و با خاطیان قطع درختان برخورد می‌شود.

وی تغییر کاربری باغ‌های بایر و خشک را از دیگر برنامه‌های شهرداری برشمرد و افزود: در کنار حفظ باغ‌ها و فضای سبز، ساماندهی و حفظ بناهای تاریخی دنبال می‌شود.

شهردار شاهدیه افزود: به منظور حفظ هویت تاریخی شهر و در کنار آن توسعه صنعت پاک گردشگری در این منطقه، چند طرح در دستور کار است که یکی از این طرح‌ها ساماندهی قلعه ابرندآباد است که فاز اول آن در میراث فرهنگی یزد تصویب شد، امیدواریم فاز دوم آن هم به تصویب برسد.

میرنژاد تبدیل خیابان اصلی نصرت آباد به گذر فرهنگی را از جمله طرح‌های توسعه گردشگری شاهدیه برشمرد و یادآور شد: در این گذر، مسجد، حسینیه، آتشکده، آب انبار و بادگیر به عنوان نماد معماری یزد دیده می‌شود که قابلیت تبدیل به گذر فرهنگی را دارند.

وی به بودجه شهرداری شاهدیه اشاره کرد و افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه به شورای شهر تقدیم شد، امیدواریم این مبلغ به تصویب برسد.

شهردار شاهدیه زیرسازی و بهسازی معابر شهر به میزان ۱۱۰ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های اجرا شده ذکر کرد و گفت: چند طرح هم در دست مطالعه است، در صورت تأمین اعتبار سال آینده اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، شاهدیه در بخش مرکزی شهرستان یزد قرار دارد که از سه بخش ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد تشکیل شده‌است و حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سحرگاه جمعه، ۱۸ بهمن ماه امسال، فرد یا افراد ناشناسی بیش از یکصد اصله درخت کاج و زیتون را در خیابان شاهد شهر شاهدیه قطع کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 414406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.