بازداشت کاشف واکسن کرونا در اصفهان

راز مرگ ۲ زن در اثر کرونا در بیمارستان امام خمینی تهران و فوت ۱۰ کرونایی در لرستان عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری سه‌شنبه_۲۰ اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک هزار و ۸۸۰ بطری داروی غیرمجاز درمان بیماری کرونا در شهرستان برخوار استان اصفهان کشف شد.

سرهنگ " غلامرضا براتی " فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان برخوار در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی ادعا می‌کند داروی درمان کرونا را دارد رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم از واحد صنفی مورد نظر بازرسی که یک هزار و ۸۸۰ عدد بطری ۱۲۰ میلی لیتری داروی غیر مجاز کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد که ادعا می‌کرد این دارو سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس کرونا و دیگر ویروس‌ها مقاوم می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مرگ ۲ زن در اثر کرونا در بیمارستان امام خمینی تهران

آمار درگذشتگان کرونایی در بیمارستان امام خمینی تهران اعلام شد.

۴ فوتی در کمتر از ۲۴ ساعت و مرگ ۲ نفر دیگر از بیماران بستری در قرنطینه بیمارستان امام خمینی تأیید شد.

اخبار رسیده به ده نگی شار حاکی از آن است که ۲ نفر دیگر از بیماران مشکوک به کرونا بستری در قرنطینه بیمارستان امام خمینی ساعتی قبل جان خود را از دست دادند.

گفتنی است هر دو فوتی امروز صبح خانم و ۸۱ و ۸۲ ساله هستند.

از همه شهروندان عزیز درخواست می‌شود از منازل خود خارج نشوند.

وضعیت قرمز کرونا در مشهد

منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش به منظور پیشگیری از گسترش ویروس جدید کرونا شهرستان‌های استان خوزستان را با تجهیزات رفع آلودگی ضدعفونی کرد.

به گزارش رکنا، فارس نوشت: امیر سعید اختری، فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب غرب، در خصوص ضدعفونی شهرستان‌های استان، گفت: یکی از وظیفه‌های مهمی که ارتش برعهده دارد، دفاع از مردم درمقابل بلایا است، ارتش همیشه نشان داده در هنگام وقوع بلایای طبیعی و انسانی که گریبان گیر کشور بوده به خصوص در سال ۹۸ همیشه در صحنه و در کنار مردم بوده است..

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش تصریح کرد: منطقه پدافند هوایی جنوب غرب با برخورداری از تجهیزات رفع آلودگی شیمیایی که عموماً در شرایط اضطراری کاربرد دارد و با بهره‌مندی از انواع خودروهای آب پاش و رفع آلودگی و کارکنان خدوم اقدام به گندزدایی اماکن عمومی شهری، تجهیزات و تأسیسات در بسیاری از نقاط استان خوزستان کرده است.

امیر سرتیپ دوم سعید اختری گفت: تا امروز شهر امیدیه و شهرستان رامشیر با تجهیزات و دستگاه‌های جنگ‌های نوین ارتش ضد عفونی شدند و با به‌کارگیری این تجهیزات می‌توان در کمترین زمان کار رفع آلودگی و گندزدایی را انجام داد.

دختر تهرانی که با جسد متعفن پدرش زندگی می‌کرد

دختر جوان که عقب مانده ذهنی بود بعد از مرگ پدرش در خانه چند روز کنار جسد وی زندگی کرد.

ساعت ۱۷:۳۰ یکشنبه ۱۸ اسفند اهالی ساختمانی در شهرک غرب از بوی نامطبوعی که در ساختمان به مشام می‌رسید تعجب کرده و با پلیس و آتش‌نشانی تماس گفتند. به‌دنبال اعلام این خبر مأموران راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که منشأ بوی نامطبوع یکی از واحدهای ساختمان است.

طبق گفته ساکنان ساختمان مرد میانسالی به‌همراه دختر ۳۵ ساله‌اش که کم توان ذهنی بود در آن خانه سکونت داشتند. این درحالی بود که ساکنان ساختمان مدعی بودند که چند روزی است پیرمرد و دخترش را ندیده‌اند.

مأموران چندین بار زنگ خانه را به صدا درآوردند و از آنجایی که کسی پاسخگو نبود پس از هماهنگی با بازپرس کشیک قتل پایتخت به کمک مأموران آتش‌نشانی وارد خانه شدند.

آنها با ورود به خانه با جسد مرد ۸۰ ساله‌ای روبه‌رو شدند که چند روزی از مرگش می‌گذشت اما صحنه عجیب‌تر حضور دختر جوان این پیرمرد بود که کنار جسد در حال گریه کردن بود. این دختر ۳۵ ساله که عقب مانده ذهنی و معلول بود چند روز کنار جسد پدرش مانده و توان خبر دادن مرگ او را نداشت. بلافاصله موضوع به بازپرس واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران مخابره شد و به دستور بازپرس، دختر جوان به اورژانس اجتماعی تحویل داده شد و جسد پیرمرد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی رفت.

راز جسد زن جوان در فرغون

کنجکاوی نگهبان محله که شاهد فرار سرایدار افغانستانی و دو دوستش بود، راز قتل زنی میانسال را برملا کرد.

ساعت یک نیمه شب ۱۸ اسفند مرد میانسالی با مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب تماس گرفت و از کشف جسد زنی داخل فرغون خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس جنایی به‌همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی خانه نیمه ساز در غرب پایتخت شدند.

با ورود به محل آنها در کنار چاله آسانسور خانه ویلایی در حال ساخت با جسد زن میانسالی مواجه شدند که داخل فرغون قرار داشت. آثار ضرب و جرح روی جسد دیده می‌شد و ضربه‌ای نیز به سر زن میانسال اصابت کرده بود. مرد میانسال که موضوع را به پلیس خبر داده بود در تحقیقات گفت: من نگهبان این خیابان هستم. ساعت ۹ شب این زن سوار بر خودروی پراید مشکی رنگ مقابل خانه ویلایی در حال ساخت ایستاد. او به داخل ساختمان نیمه ساز رفت بعد از یک ساعت و ۲۰ دقیقه مرد افغانستانی که سرایدار ساختمان نیمه ساز بود به‌همراه دو مرد دیگر که آنها را نمی‌شناختم و درحالی که ساکی به دست داشتند هراسان از ساختمان خارج شدند.

او ادامه داد: با دیدن این صحنه تعجب کردم. هنوز زن میانسال داخل خانه نیمه ساز بود و فرار نگهبان هم به نظر عجیب می‌آمد. از روی کنجکاوی وارد ساختمان شدم و با جسد زن پراید سوار مواجه شدم.

به‌دنبال اظهارات نگهبان محله، مأموران به سراغ خودروی پراید رفته و با استعلام شماره پلاک خودرو، هویت مقتول به‌دست آمد. جسد متعلق به زنی ۵۷ ساله به‌نام فرنگیس بود. بازپرس واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ را صادر کرد. همچنین بازپرس جنایی دستور تحقیق از خانواده فرنگیس و بازداشت سرایدار ساختمان و دو همدست فراری اش را صادر کرد.

آزادی زندانیان یزدی با هدیه دانش آموزان

دانش آموزان یکی از مراکز آموزشی یزد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام به برگزاری بازارچه خیریه کردند که با فروش محصولات در این بازارچه، یک میلیارد ریال جمع آوری شد.

در نشستی که با حضور غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد و مؤسس مدارس جوادالائمه، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، نادیه السادات حیدری مدیر مدرسه جوادالائمه و تعدادی از اعضای شورای این مدرسه برگزار شد، مبلغ یک میلیارد ریال که از بازارچه خیریه تحت عنوان جشنواره «نفس در قفس» جمع آوری شده بود، به ستاد دیه استان هدیه شد.

غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد در این نشست با اشاره به تأثیرات برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در تقویت روحیه نوع دوستی دانش آموزان اظهار داشت: دانش آموزان با برگزاری این جشنواره درس تعهد و مسئولیت پذیری را فرا می‌گیرند زیرا برگزاری این بازارچه یک کار جمعی است و دانش آموزان در قالب کارهای جمعی مدیریت را تمرین خواهند کرد.

رایگان

فوت ۱۰ کرونایی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر محمدرضا نیکبخت روز سه شنبهدر گفت و گو با خبرنگاران افزود: از تعداد ۶۳۵ نمونه افراد مشکوک به کرونا ویروس، جواب تعداد ۵۵۶ نمونه تاکنون مشخص شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۶ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۱۰ نفر فوت شده‌اند.

وی با تاکید بر حضور مردم در منزل و پرهیز از تردد در خیابان‌ها و مراکز پرجمعیت عنوان کرد: بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا، در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

کد خبر 414349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.