تکلیف مدیران استان اصفهان در برابر کرونا مشخص نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در استان اصفهان از روز اول، تکلیف مسئولان در مقابله با شیوع کرونا مشخص نبوده و هنوز هم معلوم نیست قرار است به جامعه آرامش بدهند یا خطر واقعی را به آنان گوشزد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تاریخ مشخص خواهد کرد چه کسانی باعث شیوع کرونا در کشور شده‌اند، اظهار کرد: از بهمن‌ماه رسانه ملی این موضوع را القا می‌کرد که اتفاقی نیفتاده و ادعای وجود کرونا را مسخره می‌کرد و بر ادامه ارتباط با چین تاکید می‌شد در حالی که شرایط امروز نتیجه همین سیاست قطع نشدن روابط با چین است.

وی افزود: وقتی که اصحاب رسانه در تاریخ ۳ بهمن‌ماه در یک مصاحبه مطبوعاتی حضور گردشگران چینی را در اصفهان گوشزد کردند، ایشان اشاره کرده بود که "جو را مسموم نکنید و من خودم کارشناس هستم."

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان از روز اول، تکلیف مسئولان در مقابله با شیوع کرونا مشخص نبوده و هنوز هم معلوم نیست قرار است به جامعه آرامش بدهند یا خطر واقعی را به آنان گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند خطر امروز از دوران جنگ نیز سخت‌تر است بنابراین روش آرامسازی نه تنها نتیجه مثبت نداشته که نتیجه سو نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انتظار جامعه این است که ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه مطالبه‌گری از حاکمیت را ایفا کنیم.

ملت با بیان اینکه بخش عمده شهروندان از لحاظ مالی گرفتار هستند و باید دولتی که در بحران‌های دیگر کشورها نقش مؤثری دارد در این بحران نیز در کنار مردم خود باشد، خاطرنشان کرد: دهک‌های پایین جامعه اگر قرار باشد خانه‌نشین شوند، باید نیازهای زندگی و معیشتی آن‌ها تأمین شود که قطعاً این امر زحمت چندانی برای دولت نخواهد داشت

وی اضافه کرد: مردم ما یاد گرفته‌اند برای تأمین نان شب خود بجنگند و باید راهکار برای زنده ماندنشان ارائه شود تا بتوانیم به آن‌ها بگوییم که در خانه بمانند.

آیا نمی‌شود مانند کنترل اغتشاشان، شیوع کرونا را کنترل کرد؟

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید بدانیم خطر کاملاً جدی است و اگر یک نفر مبتلاء شد، یک خانواده را درگیر می‌کند. مواردی را دیده‌ام که فرد درگیر یک مجمتع را از امنیت انداخته است بنابراین برای خروج از این بحران‌ها باید مدیریت استان به میدان آمده و حساسیت‌ها بیشتر شود.

رضا امینی گفت: مردم می‌گویند حاکمیت که با اغتشاش مقابله می‌کند، آیا نمی‌تواند راه شمال را ببندد که یک استان پاک و سالم در صدر استان‌های آلوده قرار گیرد؟ قطعاً این امر نشان از ضعف حاکمیت دارد.

وی افزود: شورای شهر وظیفه اطلاع‌رسانی به مردم و مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف را برعهده دارد بنابراین مسئولان باید هرچه سریع‌تر به دنبال راهکار باشد، حتماً باید کرونا یکی از نزدیکان افراد تصمیم‌گیرنده را درگیر کند تا به فکر بیفتند؟

کد خبر 414347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.