افزایش شمار قربانیان الکل در اهواز/ بازنشستگان کشوری شارژ خرید اعتباری دریافت می کنند

شارژ خرید اعتباری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان، تکذیب درگذشت دبیرکل جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت استاد شجریان، کشف ۹۲ کیلو مواد افیونی در اصفهان و افزایش عجیب امار قربانیان مصرف الکل در اهواز را در بسته خبری اجتماعی امروز - سه شنبه بیستم اسفندماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش آمار قربانیان الکل تقلبی به ۳۶ نفر، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد مسمومیت جدید به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش آمار قربانیان الکل تقلبی به ۳۶ نفر، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد مسمومیت جدید به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: علی رغم اطلاع رسانی‌های گسترده در طی چند روز اخیر، متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد مسمومیت جدید با مشروبات الکی تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده که ۹۵ درصد این موارد در اهواز بوده است.

احسان پور افزود: به‌صورت موردی سایر مراجعات در شهرستان‌های ماهشهر، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان و کارون پذیرش شده‌اند.

بیش از ۹۲ کیلو مواد افیونی در اصفهان کشف شد

سرهنگ علی ملکی آهنگران معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۵۱ کیلو تریاک و ۴۱ کیلو و۱۰۰ گرم حشیش در عملیات ضربتی مأموران یگان تکاوری این فرماندهی در شهرضا خبر داد و گفت: در این ارتباط چهار نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

شارژ خرید اعتباری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان

مدیرکل امور اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص آنها بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، مشمول دریافت تسهیلات اعتباری خرید از فروشگاه‌های رفاه می‌شوند و می‌توانند از این وام استفاده کنند.

زهرا زاده غلام افزود: این تسهیلات اعتباری به مناسبت عید نوروز به بازنشستگان اعطا می‌شود و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارت مشمولان واریز شده که نرخ بازپرداخت آن ۲ درصد است و بر اساس میزان بهره‌مندی افراد از این مبلغ، از حقوق بازنشستگان طی چهار قسط کسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نوع تسهیلات در سال سه بار قابل استفاده است و بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول از هفتم اسفند ماه تا هفتم فروردین ماه می‌توانند نخستین مرحله استفاده را داشته باشند و با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه و وین مارکت ها، هر کالایی که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود را خریداری کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان قبل از خرید با ورود به سامانه بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir و لینک طرح یاری می‌توانند از شرایط بهره مندی خود مطلع و آن را اعتبار سنجی کنند.

پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان کرونا مؤثر است

علی اکبر پورفتح اله رئیس انجمن علمی انتقال خون ایران گفت: پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان کرونا مؤثر است و این روش جان بیماران در معرض مرگ کرونا را نجات خواهد داد.

وی افزود: سلول‌های "لنفوسیتی بی" (لنفوسیت‌هایی از سیستم ایمنی بدن که در مقابل پاتوژن‌هایی مثل ویروس‌ها پادتن تولید می‌کنند) به دنبال یک عفونت و پاسخ ایمنی آنتی بادی تولید می‌کنند که منجر به واکنش با ساختارهای آنتی ژنی عامل عفونت می‌شود.

وی ادامه داد: این آنتی بادی پس از مهار و حذف عامل عفونی مدتی در پلاسمای خون باقی می‌ماند و با انتقال آن از فرد بهبود یافته به افراد مبتلا به فرم حاد بیماری که سیستم دفاعی آن‌ها قادر به حذف عفونت است، می‌تواند به فروکش کردن بیماری و بهبودی کمک کند.

درگذشت دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر اثر کرونا تکذیب شد

اسماعیل رمضانی مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر در توییتی ضمن تکذیب خبر درگذشت محمودرضا پیروی نوشت: رسانه‌ها و خبرنگاران محترم، هر کسی که نام خانوادگی اش "پیروی" است، دبیرکل جمعیت هلال احمر نمی‌باشد.

وی افزود: حبیب الله پیروی استاد دانشگاه شهید بهشتی بود که متأسفانه دیشب به رحمت خدا رفتند. خدایش بیامرزد.

برخی رسانه‌ها امروز اخباری درخصوص درگذشت محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر منتشر کردند.

تشکیل اکیپ‌های نامحسوس برای کشف احتکار اقلام بهداشتی

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل اکیپ‌های نامحسوس برای شناسایی و کشف انبارهای احتکار کالاهای بهداشتی و پزشکی با محوریت پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور خبر داد.

افزود: پلیس امنیت اقتصادی بدون هیچ مماشاتی با هیچ نهاد و شخصی به تلاش و مبارزه جدی با پدیده شوم احتکار لوازم بهداشتی ادامه می‌دهد و ظرفیت‌های خود را در مبارزه با احتکار، گران‌فروشی و قاچاق کالاهای بهداشتی و پزشکی بسیج کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای مبارزه با احتکار لوازم بهداشتی چندین محموله حاوی تعداد قابل توجهی ماسک و انواع کالاهای بهداشتی در استان‌های تهران، قم، بوشهر، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و کرمان کشف شده است.

وضعیت هوشیاری استاد شجریان بهتر از روزهای قبل

بیمارستان جم در اطلاعیه‌ای، وضعیت جسمانی استاد محمدرضا شجریان را بهتر از روزهای قبل توصیف کرد.

بیمارستان جم روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای درخصوص آخرین وضعیت جسمانی استاد آواز ایران اعلام کرد: «در ادامه اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و هم میهمنان عزیز به استحضار می‌رساند شرایط بالینی ایشان در حال حاضر همانند روزهای گذشته پایدار بوده و تب دار نمی‌باشند، تنفس خود به خودی دارند، وضعیت هوشیاری ایشان بهتر از روزهای قبل می‌باشد ولی جهت مراقبت بهتر و بیشتر نیازمند ادامه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

استاد محمدرضا شجریان در هفته‌های اخیر به علت بروز مجدد اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم تهران بستری شده و بامداد روز جمعه دوم اسفند همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد

بهبود ۵۷ درصد بیماران در گیلان؛ هنوز ۱۲۶۰ نفر بستری هستند

دکتر محمد حسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان گفت: هم اکنون یک هزار و ۶۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلاء به بیماری حاد و عفونی تنفسی بستری هستند.

وی افزود: طی بیش از دو هفته گذشته از شیوع ویروس کرونا در استان در مجموع تا شب گذشته پنج هزار و ۲۴۳ نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۷ نفر معادل ۵۷ درصد کل بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

توزیع بیش از ۴ هزار بسته بهداشتی در سامان‌سراهای تهران

وحید سلیمی معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز توزیع چهار هزار و ۳۸۰ بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و محلول ضد عفونی کننده میان افراد ساکن در گرم خانه‌ها و سامان سراهای شهرداری تهران خبر داد.

وی گفت: براساس جلسات متعددی که جمعیت هلال احمر با ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران و ستاد کشوری مبارزه با این بیماری ویروسی داشته است، مقرر شده تا آموزش‌های لازم در مناطق کلونی جمعیت که یکی از راه‌های اصلی شیوع بیماری است ارائه شود. به همین منظور ۱۵۰ نفر از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در گرم خانه‌ها نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و همچنین آموزش رعایت بهداشت فردی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در ۲۴ گرم خانه و مراکز نگهداری افراد آسیب دیده اجتماعی (اردوگاهی) در ۱۹ منطقه شهر تهران حضور یافته و نسبت به توزیع ۴ هزار و ۳۸۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی و دستکش اقدام می‌کنند.

کد خبر 414346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.