۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
بارسا - ناپولی، پشت درهای بسته

تأثیر ویروس کرونا بر شرایط جوامع دیگر بر کسی پوشیده نیست و حالا دیدار برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بارسلونا و ناپولی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از موندو دپورتیوو، تأثیرات منفی و جانبی ویروس کرونا دیگر بر کسی پوشیده نیست. طرفداران فوتبال و به خصوص دنبال کنندگان لیگ ایتالیا نیز در جریان هستند که کرونا چه مصائبی برای این کشور و ورزش آن به وجود آورده است. پس از برگزاری بسیاری از بازی‌ها در کشور ایتالیا پشت درهای بسته، حالا قرار است دیدار برگشت بارسلونا با ناپولی در نیوکمپ نیز به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

روزنامه ال اسپورتیوو در همین راستا گزارش داد، مسئولین بهداشتی در اسپانیا با در جریان قرار دادن سران بارسلونا از شرایط ویژه کرونا، آن‌ها را متقاعد کردند تا بازی بعدی این تیم در لیگ قهرمانان پشت درهای بسته برگزار شود.

شایان ذکر است که تصمیمات مربوطه به دلیل شرایط وخیم کشور ایتالیا اتخاذ شده است. شیوع کووید -۱۹ در ایتالیا تاکنون منجر به مرگ ۳۶۶ نفر شده و آمار مبتلایان نیز عددی بیش از ۶۰۰۰ است. به دنبال این اتفاقات، حساب رسمی توئیتر بارسلونا نیز اعلام کرد که دیدار بارسا با ناپولی به طور قطع بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

تصمیم گیری درباره این مسئله تا حدودی دشوار بود چراکه بلیط فروشی‌های انجام شده قطعاً باعث خواهد شد تا با برگزاری این دیدار پشت درهای بسته، بارسلونا متضرر شود و مسائلی نیز در رابطه با بلیط‌های فروخته شده مطرح شود. با این حال تصمیم گیرندگان در این زمینه به خاطر اولویت داشتن سلامتی هواداران، تصمیم گرفتند تا این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

البته این تصمیم صرفاً مختص به دیدار بارسا و ناپولی نیست. اتفاقی مشابه درباره دیدار اینتر و لودوگورتس نیز رخ داد و آن مسابقه نیز پشت درهای بسته انجام شد. این برای دومین بار در طی سال‌های اخیر است که ورزشگاه نیوکمپ بدون حضور هواداران میزبان رقیبان خواهد بود. پیش تر نیز در جدال بین بارسا و لاس پالماس به سبب مشکلاتی که پیرامون اعتراضات به استقلال کاتالونیا در بارسلون به وجود آمده بود، مسئولین برگزاری مسابقات تصمیم گرفتند که این مسابقه پشت درهای بسته برگزار شود.

البته هنوز مشخص نیست که بازیکنان ناپولی قادر خواهند بود که به اسپانیا سفر کنند یا خیر. با توجه به شیوع گسترده کرونا و کشته شدن بسیاری از شهروندان ایتالیا، این کشور قوانین سختی را برای کنترل شرایط وخیم شیوع این بیماری وضع کرده است.

بازی بارسلونا و ناپولی که هفته آینده روز چهارشنبه در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد، دیدار برگشت این دو تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است.

کد خبر 414344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.