۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
بازیافت زباله در قزوین ممنوع شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای قزوین گفت: در راستای تقویت سلامت مردم، بازیافت زباله در شهرهای استان قزوین ممنوع شده است.

به گزارش ایمنا، مصطفی صالحی اظهار کرد: هیچ گونه بازیافت زباله‌ای در سطح شهرهای این استان انجام نمی‌شود و این موضوع به تمامی شهرداری‌های قزوین نیز ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان، به تمامی شهرداری‌های این استان، به خصوص ۱۰ شهر بزرگ ابلاغ شده تا هیچ اقدامی در
خصوص بازیافت زباله صورت نگیرد تا این کار توسط ماشین‌آلات موجود در سایت محمدآباد و به صورت اتوماتیک انجام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این روزها شهروندان کشور و استان درگیر ویروس کرونا هستند ضمن رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، باید سلامت افرادی که در حوزه پسماند و جمع‌آوری زباله مورد توجه جدی قرار بگیرد و به همین منظور نیز عملیات جمع‌آوری تا اطلاع بعدی و از بین رفتن این بیماری، در سطح شهرهای استان تعطیل اعلام شده است.

صالحی با بیان اینکه ابلاغ ممنوعیت جمع آوری زباله شنبه گذشته به تمامی شهرداری‌ها ابلاغ شده، تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده حق برخورد با افراد خاطی را داشته و شهروندان نیز در صورت مشاهده این اقدام، مراتب را می‌توانند به سازمان پسماند شهرداری‌ها گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، پارک‌ها، مجتمع‌ها و تمامی نقاطی که محل تردد شهروندان قزوینی است همه روزه توسط عوامل شهرداری‌ها انجام می‌شود و در عین حال نیز به مردم توصیه شده که خانه، امن‌ترین و پاکیزه‌ترین نقطه برای مقابله با این ویروس به شمار آمده و تا حد ممکن نیز از آنان درخواست شده که در منزل خود بمانند و از تردد در اماکن عمومی پرجمعیت خودداری کنند.

منبع: مهر

کد خبر 414334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.