آیا فاضلاب شهری مبارکه وارد زاینده رود شده است؟+ فیلم

یک شهروند روز یکشنبه - ۱۸ اسفندماه- با انتشار فیلمی در فضای مجازی از ورود فاضلاب با حجم زیاد در سد نکودآباد شهرستان مبارکه خبر داد و گفت که فاضلاب در زاینده رود جریان یافته و بوی نامطبوع و آزاردهنده ای در اطراف این رودخانه ایجاد کرده است.

مهران شنتیایی، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: کارشناسان محیط زیست محل را بررسی کردند؛ روز گذشته فاضلابی در رودخانه تخلیه نشده بود اما علت و عامل تخلیه فاضلاب نیز هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه درحال پیگیری برای شناسایی عامل ایجاد آلودگی هستیم، ادامه داد: مکاتباتی دراین باره با دو سازمان انجام شده است تا مشخص شود این منهول فاضلاب از کجا است زیرا چند منهول در این مسیر وجود دارد اما در صورت شناسایی نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

شنتیایی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ورود فاضلاب شهر مبارکه به رودخانه وجود دارد؟، گفت: این موضوع نیز برای بررسی و اقدامات لازم طی نامه‌ای به اداره آب و فاضلاب اعلام شده است، از سوی دیگر مجتمع فولاد مبارکه فاضلاب شهری را خریده است و این فاضلاب به سمت مجتمع فولاد می‌رود.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان مبارکه افزود: دو احتمال وجود دارد که تانکری در آن مسیر دریچه منهول را برداشته و فاضلاب تخلیه کرده باشد و یا در تصفیه خانه فاضلاب اختلالی ایجاد شده که مجبور به تخلیه فاضلاب در رودخانه شده است.

شنتیایی خاطرنشان کرد: اظهار نظر قطعی درباره عامل ایجاد آلودگی منوط به پاسخگویی سازمان‌هایی است که در این باره با آنها مکاتبه کردیم.

وی همچنین احتمال تأثیر آلودگی بر کیفیت آب شرب شهری را رد کرد و گفت: کیفیت آب شرب با تأیید بهداشت محیط مرکز بهداشت در شبکه توزیع آب شرب شهری قرار می‌گیرد، حتی اگر ورود فاضلاب بر کیفیت آب تأثیر گذاشته باشد در تصفیه خانه سالم سازی می‌شود و سپس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

آیا فاضلاب شهری مبارکه وارد زاینده رود شده است؟ / ‏‬ دانلود

کد خبر 414331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.