زیارت اهل قبور را به زمان دیگر موکول کنید

شهردار خرم‌دره گفت: با توجه به فرا رسیدن پنج‌شنبه آخر سال و شیوع ویروس کرونا شهروندان زیارت اهل قبور را به زمان دیگر موکول کنند.

به گزارش ایمنا، امیرهوشنگ نوری‌آرا با اشاره به حجم بالای تجمعات در پنج‌شنبه آخر سال در باغ رضوان خرم‌دره، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا در آرامستان تجمع نکنند، زیرا احتمال وجود افراد ناقل در بین تجمع کنندگان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که محیط آرامستان‌ها پس از بیمارستان‌ها از آلوده‌ترین محیط‌های محسوب می‌شود، ادامه داد: شهروندان باید تاکید و توصیه مسئولان سلامت کشور و هشدارهای آنان در خصوص خودداری از حضور دراجتماعات توجه جدی داشته باشند.

شهردار خرم‌دره با تاکید بر این‌که شهروندان باید در صورت امکان از تجمع در آرامستان خودداری و زیارت اهل قبور را صرفاً به روز پنج‌شنبه خصوصاً پنج‌شنبه آخر سال موکول نکنند، ادامه داد: از پخش نذورات مانند خرما، شیرینی، شکلات، شربت و غیره نیز باید در آرامستان‌ها جدا خودداری شود.

نوری‌آرا با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌ها در مقابله با بیماری کرونا رهاسازی دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده شده در سطح شهر است که این امر بسیار خطرآفرین است، عنوان کرد: پاکبان‌های زحمت‌کش هم خانواده دارند؛ لذا باید آن‌ها را نیز دریابیم و تنها به فکر دور کردن بیماری از خود نباشیم.

وی با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم با عزم جهادی بیماری را از جامعه دور کنیم، ادامه داد: رهاسازی دستکش و ماسک استفاده شده در معابر ناقل بیماری خواهد بود که برای جلوگیری از انتقال پس از استفاده از دستکش و ماسک باید آن‌ها را در کیسه فریزر گذاشته و گره زده و در داخل سطل‌های زباله بیندازیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 414328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.