برگزاری جشنواره "در خانه بمانیم" در بیرجند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از برگزاری جشنواره "در خانه بمانیم" در این شهر با هدف شکست بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قلاسی‌مود، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند در نظر دارد در راستای اجرای رسالت خویش، در راستای ایجاد انگیزه در شهروندان بیرجندی و در راستای برنامه ملی شکست بیماری کرونا و همچنین اجرایی شدن "شعار در خانه بمانیم" با همکاری خانه فرهنگ و ورزش زی زبل نسبت به برگزاری جشنواره "در خانه بمانیم" اقدام کند.

وی از اجرای این جشنواره در چند بخش خبر داد و گفت: شرکت در تمام بخش‌های جشنواره برای عموم آزاد و دارای محدودیت سنی نیست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه آثار در دو گروه تصویری و نوشتاری طبقه بندی می‌شود، افزود: آثار تصویری باید به واتساپ جشنواره به شماره ۰۹۰۱۴۸۱۷۷۱۷ ارسال شود و آثار ترسیمی نوشتاری شامل؛ کاریکاتور، خاطره و دل‌نوشته حداکثر تا ۲۰ فروردین ماه ۹۹ به دبیرخانه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تحویل داده شود.

قلاسی‌مود با بیان اینکه تصاویر اعم از فیلم و عکس باید واضح و با نور کافی تهیه شود و تصاویر با کیفیت پایین داوری نخواهد شد، اظهار کرد: فیلم‌های تهیه شده از آثار شامل؛ بازی‌ها و سرگرمی باید کمتر از ۵۹ ثانیه باشند و عکس آثار با فرمت jpeg و حداقل از هر اثر سه عکس از سه زوایه ارسال شود.

وی افزود: ضروری است در تمامی تصاویر، اعم از عکس و فیلم در یک مورد، صاحب اثر یا یکی از نزدیکان که در صورت برگزیده شدن امکان حضور یا تحویل مدارک ایشان وجود دارد، حضور داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه هر گونه ویرایش عکس باعث حذف از مرحله داوری می‌شود، خاطرنشان کرد: خاطرات و دل‌نوشته‌ها نیز باید به صورت دست نوشته و در حد یک صفحه A۴ ارائه شود.

قلاسی‌مود ادامه داد: آثار با ذکر مشخصات کامل شامل؛ نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه و نشانی پستی به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: در کاشت سرسبزی نیز استفاده از چند بذر، خلاقیت و نوآوری در اجرا، ایجاد بعد و فرم دهی به سبزه، خلاقیت و نوآوری از مفاد داوری در بخش سرسبزی خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به بخش تخم مرغ رنگی، اظهار کرد: در این بخش اجرای تکنیک‌های هنری مانند نقاشی، کلاژ و برجسته کاری از موارد مورد نظر در داوری است و ضمناً استفاده از تخم مرغ سفالی و دیگر سازه‌های تخم مرغی شکل بلامانع است.

قلاسی‌مود ادامه داد: در طول مدت جشنواره، آثار تصویری در صفحه اینستاگرامی @zi.zebel.birjand به نمایش عموم در خواهد آمد و تعداد لایک دریافتی هر اثر به عنوان امتیاز مثبت در رأی داوران لحاظ خواهد شد.

وی یادآور شد: ضمناً آثار مکتوب نیز در صورتی که تصاویر آن به آدرس واتساپ جشنواره ارسال شود، قابلیت نمایش عموم در صفحه اینستاگرامی را خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 414324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.