ارجاع تخلفات زباله‌های عفونی در ساحل کارون به مراجع قانونی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در واکنش به تخلیه زباله های عفونی در ساحل کارون به تولیدکنندگان پسماندهای عفونی در شهر اهواز نسبت به رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست هشدار داد.

به گزارش ایمنا، قنواتی در این باره اظهار کرد: براساس توافق سازمان نظام پزشکی و دستگاه قضائی و در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی، سازمان پسماند وظیفه جمع آوری، حمل و دفن بهداشتی و مهندسی پسماندهای عفونی، بیمارستانی و پزشکی را پس از بی خطرسازی توسط تولیدکننده بر عهده دارد.

وی گفت: هم اکنون تمامی بیمارستان‌های فعال در سطح شهر اهواز و ۶۵۰ مطب و مرکز پزشکی تحت قرارداد با این سازمان هستند که روزانه و هفتگی نسبت به جمع آوری پسماندهای این مراکز با چهار دستگاه ماشین مخصوص و استاندارد حمل پسماندهای عفونی اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: امید است با تأکید دستگاه‌های نظارتی همه مطب‌ها و مراکز درمانی فعال در شهر اهواز نسبت به عقد قرارداد جمع آوری و حمل پسماندهای خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در تاریخ ۱۶ اسفند پس از دریافت گزارشی نسبت به تخلیه غیرقانونی زباله‌های عفونی در جوار پل سوم، نسبت به جمع آوری و پاکسازی محل اقدام شود.

قنواتی افزود: بنابر شواهد و مستندات و اذعان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، پسماند مذکور مربوط به بیمارستان امام است که امیدواریم مراتب از طریق قانونی پیگیری شود.

وی ادامه داد: به شهروندان اهوازی این اطمینان داده می‌شود که در این ایام حساس، این سازمان نظارت دقیق خود را بر جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی در سطح شهر اهواز اعمال خواهد کرد، البته از نهادهای نظارتی، درمانی، محیط زیستی و قضائی می‌خواهیم با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع قانونی انجام شود.

قنواتی با قدردانی از همکاری تمامی نهادهای نظارتی و بهداشتی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و مساعدت همه شهروندان از این بحران عبور کنیم.

کد خبر 414323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.