۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
تعطیلی بازارهای هفتگی ساری

شهردار ساری گفت: بازارهای هفتگی ساری برای قطع چرخه انتقال کرونا ویروس و حفظ سلامت شهروندان تعطیل شده است.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: باید بسیج همگانی، رفتارهای مشترک پیشگیری و اقدامات واحد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شود و شهروندان مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری پسماندهای شهری مشکلی وجود ندارد و گزارشی مبنی بر اینکه روند فعلی جمع آوری زباله در شهر باعث ترویج و شیوع ویروس کرونا شود، اعلام نشده است، ادامه داد: شهروندان باید زباله‌های خود را در زمان مقرر خارج از منازل قرار دهند و نسبت به رعایت موارد بهداشتی حساس‌تر از قبل عمل کنند.

شهردار ساری تصریح کرد: کارکنان خدوم شهرداری با تمرکز بر ارائه خدمت به شهروندان و یاری رساندن به آنها در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند و با تلاش شبانه روزی، اقدامات ویژه نظافتی و بهداشتی را در سطح شهر آغاز کردند و تمامی تیم‌های اجرایی و عملیاتی به منظور مقابله با ویروس کرونا وارد مرحله پاکسازی اماکن عمومی در مرکز مازندران شدند.

رجبی گفت: میادین، فروشگاه‌های پرتردد، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، سرویس‌های عمومی و مبلمان شهری تا عبور بحران به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و بازارهای هفتگی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا تعطیل شده و با همکاری سازمان‌های پسماند و فرهنگی اجتماعی محلول ضد عفونی کننده به صورت رایگان در بین شهروندان توزیع شده است.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق و کلیه سازمان‌های تابعه شهرداری موظف هستند در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس برنامه‌ریزی کرده و اقدام کنند که با تلاش و تدبیر فعالیت‌های مؤثری نیز تاکنون داشته‌اند.

شهردار ساری با بیان اینکه فضاسازی‌های لازم در حوزه شهری برای استقبال از بهار در حال انجام است، گفت زیباسازی و پیرایش شهری انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نگاهی متفاوت به برنامه‌های نوروز داریم.

وی افزود: مدیریت شهری مصمم است حس امید به زندگی را در مردم تقویت کند تا شرایط مقابله با شیوع ویروس با نشاط اجتماعی و بهداشت روانی بیشتر از پیش فراهم شود.

شهردار مرکز مازندران گفت: تلاش می‌کنیم ضمن انجام مراقبت‌های ویژه، افزایش نظافت شهر، ضدعفونی کردن و اعلام هشدارهای مورد نیاز، از استرس شهروندان بکاهیم و با امید آفرینی، به مقابله با شیوع این ویروس بپردازیم.

منبع: مهر

کد خبر 414312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.