افزایش نگرانی‌ها بابت ابتلای ترامپ به کرونا

به دنبال تماس نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا با چند نفر از نمایندگان کنگره که مشکوک به کرونا هستند، نگرانی‌ها در این کشور در خصوص احتمال ابتلای دونالد ترامپ به این ویروس افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، نگرانی‌ها از ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس ناشناخته «کرونا» به دلیل ارتباط نزدیک با چند تن از نمایندگانی که هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به سرمی‌برند، رو به افزایش است.

بنا به گزارش پایگاه خبری هیل، علیرغم تماس‌های نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا با چند تن از نمایندگان کنگره که در قرنطینه خانگی به سرمی‌برند، «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ تست کرونا نداده است.

اواخر روز گذشته (دوشنبه)، گریشام در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور تست کووید ۱۹ نداده است زیرا، تماس نزدیک طولانی‌مدت با هیچ‌یک از بیماران مبتلا به کرونا نداشته است و هیچ علائم این ویروس را هم ندارد. رئیس‌جمهور ترامپ در سلامت کامل است و پزشکان همچنان از نزدیک بر وضعیت او نظارت خواهند داشت».

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد، در پی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، روز گذشته، افت هفت درصدی شاخص‌های بورس نیویورک در دقایق نخست معاملات روز گذشته (دوشنبه)، موجب توقف کوتاه‌مدت معاملات بازار سرمایه آمریکا شد.

ترامپ که در روزهای اخیر علیرغم تسریع شیوع کرونا در آمریکا، شیوع این ویروس را در ایالات متحده کم اهمیت جلوه داده بود، روز گذشته بعد از یک نشست اضطراری با کارکنان دولت خود به خبرنگاران گفت که امروز (سه‌شنبه)، یکسری پیشنهادات چشمگیر و قابل توجه اقتصادی را به کنگره پیشنهاد خواهد داد که شامل کاهش مالیات کسب و کارهایی که در پی شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و همچنین کمک به کارگران قراردادی و پیمانی و ساعتی می‌شود که نگران ابتلا به کرونا هستند.

نگرانی‌ها از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا در حالی افزایش یافته است که دستکم دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که اخیراً با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار داشته‌اند، اعلام کردند که به دلیل حضور در کنفرانس هفته گذشته «آیپک» در واشنگتن و نگرانی از ابتلا به کرونا، خود را قرنطینه کرده‌اند.

یکی از این نمایندگان کنگره، «مت گائتز» بود که روز گذشته با ترامپ در هواپیمای ویژه وی حضور داشته است. نماینده دیگر، «داگ کالینز» بوده است که روز جمعه در جلسه توجیهی مربوط به کرونا در دفتر مراکز کنترل و پیشیگیری از بیماری آمریکا با ترامپ همراه بوده است.

شیوع کرونا در فصل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، همچنین، سؤالاتی را در خصوص احتمال ادامه راهپیمایی‌هایی انتخاباتی ترامپ مطرح کرده است.

علیرغم وجود نگرانی‌ها در خصوص ابتلای ترامپ به کرونا، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر مثبت بودن تست ویروس کرونا ترامپ گفت: «صادقانه اطلاعی ندارم».

گزارش‌هایی مبنی بر افزایش نگرانی‌ها در میان مردم آمریکا در پی تسریع شیوع ویروس کرونا در این کشور وجود دارد وهمچنین برخی گزارش‌ها شوینده‌های دست و مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌ها در برخی فروشگاههای آمریکا به اتمام رسیده است.

آخرین آمار و ارقام ابتلا به کرونا در آمریکا حاکی از آن است که دستکم ۲۶ نفر در حال حاضر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال، ترامپ همچنان سعی دارد که این ویروس ناشناخته را بی‌اهمیت جلوه دهد و در همین راستا، روز گذشته به جمعی از طرفداران خود در فلوریدا دست می‌داد.

برخی از منابع بانکداری آمریکا به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که ترامپ، رؤسای مؤسسات مهم مالی آمریکا را برای نشستی در روز چهارشنبه هفته جاری به منظور بحث درباره نوع واکنش و مقابله با کرونا دعوت کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 414311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.