آماده‌سازی ۳ خودروی حمل متوفیات مشکوک و آلوده به ویروس کرونا در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بسیج تمامی امکانات در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر خبر داد و گفت: حفظ سلامت کارگران فضای سبز و پاکبانان خدمات شهری یکی از مهمترین اولویت‌ها است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنا بر پیش بینی‌ها، در روزهای ابتدایی آغاز مقابله با شیوع ویروس کرونا و به جهت یکسان سازی اجرای امور در تمامی نقاط شهر، دستورالعمل کلی نحوه گندزدایی الزامات ایمنی و اجرایی و نقاط حساس برای مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد تدوین و ابلاغ شد.

وی افزود: در همین راستا به رؤسای اجرایی مناطق (خدمات شهری و فضای سبز) و مدیران پارک‌ها در جهت رعایت دستورالعمل‌ها آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت کارگران که در خط مبارزه با این ویروس هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است و شهرداری نیز بر این موضوع تاکید دارد، بیش از ۲۸ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک و حدود ۹ هزار و ۷۰۰ جفت دستکش مناسب جهت اجرای عملیات بین کارگران خدمات شهری و فضای سبز توزیع شده که استفاده از این ماسک‌ها برای همه کارگران الزامی است و همچنین کارگران مذکور روزانه تب سنجی می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ عدد هندراب، ۱۱۲۰۰ عدد محلول ضدعفونی کننده شخصی و ۳۰ هزار عدد پد الکلی بین کارگران خدمات شهری و فضای سبز توزیع شده است.

یعقوبی عنوان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان، مکان‌های پر تردد و نقاط حساس بیمارستانی، مراکز پزشکی و معابر حساس شهری در مرحله اول شناسایی شد و عملیات گندزدایی و مه پاشی در حدود ۱۸۰ کیلومتر توسط تانکرهای مخصوص به جهت گندزدایی در هر شب طی ۹ شب گذشته در حال انجام است و تا زمان رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کارگران جمع آوری پسماند پزشکی و ناظران دفن به وسایل حفاظت سلامت فردی ویژه تجهیز شده‌اند، همچنین سالن‌های ورزشی بزرگ شهر مشهد به همت پاکبانان خدمات شهری ضدعفونی شده و در بخش مساجد ضدعفونی مستمر در حال انجام است و گندزدایی محدوده ۱۰۰ مرکز خرید توسط نیروهای مخصوص از جمله اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تاکید کرد: جهت حفظ سلامت کارگران شاغل در خطوط پردازش زباله در سایت‌های میامی و کمپوست، فعالیت آن‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی همچنین از راه اندازی ۱۵ اکیپ سیار جهت ضد عفونی کردن ۱۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی عمومی سطح مناطق شهر، ۵۶۰۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری جمع آوری زباله، ۳۰۰ پل هوایی شامل راه پله‌ها و عرشه پل‌ها، ۷۴ آسانسور پل هوایی و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس به صورت روزانه در نقاط شاخص شهر خبر داد و گفت: تعداد ۲۲۰ نفر نیروی کارگری برای انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح مناطق و در ۶۳۰ بوستان و ۲۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پارک‌ها و فضای سبز بکارگیری شده است.

یعقوبی ادامه داد: در همین راستا و برای حفظ سلامت بازدیدکنندگان از بوستان‌ها، استفاده از آبخوری‌ها و آبسرد کن‌های موجود در سطح بوستان‌ها ممنوع شده و بنا بر پیش بینی‌ها، هشت عدد دوش سیار کانکسی بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان شریعتی تحویل و نصب شده است.

وی افزود: تمامی مجموعه‌های انتفاعی و بهره برداری کاربری‌های لوازم بازی کودکان و شهربازی و پارک‌های موضوعی گل‌ها، دانش و ریحانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

آماده‌سازی سه خودروی حمل متوفیات مشکوک و آلوده به ویروس کرونا

معاون شهردار مشهد در خصوص اقدامات سازمان آرامستان‌ها، گفت: به جهت حفظ سلامت مراجعان و همراهان متوفیان، سالن‌های انتظار معراج به صورت مکرر ضدعفونی می‌شود، همچنین سه دستگاه خودروی حمل متوفیات مشکوک و آلوده به ویروس کرونا در نظر گرفته شده که بصورت شبانه روزی آماده باش هستند.

وی افزود: همچنین سردخانه مجزا جهت متوفیات مشکوک به ویروس کرونا در نظر گرفته شده و در خصوص تجهیز و کفن و دفن متوفی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی و تهیه تمامی لوازم محافظتی برای پرسنل غسال، حفار و سردخانه اقدام می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: تمامی آبخوری‌های سطح آرامستان ها تعطیل بوده و استفاده از زمین‌های بازی کودکان ممنوع اعلام شده است، همچنین روزانه ایستگاه‌های اتوبوس و سرویس‌های بهداشتی سطح آرامستان ضدعفونی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در بازارهای شهرداری (شهرما) گفت: تمام سبدهای فروشگاهی و سطوح فروش حداقل سه نوبت در روز ضدعفونی می‌شود، همچنین دستگیره یخچال‌ها، فریزرها، ترازوها، پوزها و دستگاه‌های ATM داخل فروشگاه‌ها و بازارها نیز ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمامی پرسنل بازارها و فروشگاه‌ها از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند، گفت: در ورودی فروشگاه‌های دارای مراجعه بالا، هندراب (محلول ضدعفونی دست) نصب شده است.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان نیز خرید تلفنی ۵۱۵۹ جهت کاهش مراجعه مشتریان با فروشگاه‌ها با امکان پیک رایگان در نظر گرفته شده است.

یعقوبی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای پل‌های عابر پیاده گفت: برای حفظ سلامت شهروندان تمامی کلیدهای آسانسورهای پل‌های عابر پیاده سه نوبت در روز ضدعفونی می‌شود، همچنین کابین آسانسورها مستمر نظافت می‌شود.

وی افزود: هندریل‌های پله برقی‌های و پل‌ها مستمر ضدعفونی شده و اطلاعیه‌های اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس در آسانسورها نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: بازار خودرو، روز بازارها و شب بازارها و جمعه بازار شوشتری و گل فروشی‌های سیار چهارراه‌ها تعطیل شده است و بر اساس برنامه ریزی ها روزانه تعدادی ماسک با قیمت مصوب در سه نقطه شهر عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته سه دستگاه خودروی آتش نشانی نیز به نازل مه پاش مجهز شده و عملیات ضدعفونی مساجد توسط نیروهای آتش نشانی مستمر انجام می شود.

کد خبر 414308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.